کد خبر: ۷۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
رشت- استاندار گیلان با ابزار نگرانی از عادی انگاری نسبت به خطرات ویروس کرونا، گفت: گیلان از جمله پنج استان انتهایی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش آرانیوز:ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا گیلان با اشاره به وضعیت قرمز همه شهرستان‌های استان، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تنها شهرستان املش در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی روند صعودی ابتلاها و بستری‌های کرونایی در استان گیلان اشاره و آن را نگران کننده برشمرد، افزود: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان گیلان به پایین‌تر حد خود رسیده است.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ادامه این روند شرایط را سخت‌تر خواهد کرد، گفت: بر اساس آمارهای بیان شده گیلان با ۳۹ درصد رعایت دستور العمل های بهداشتی جز پنج استان انتهای جدول هستند.

وی با بیان اینکه باید شهروندان را به رعایت پروتکل‌ها به عنوان تنها راهکار جلوگیری از ابتلاء و انتقال این ویروس تشویق کنیم، اضافه کرد: ایجاد پویش‌های مردمی برای تشویق به استفاده از ماسک ایجاد شود.

زارع با اشاره به شیوع نوع جدید کرونا با نام کرونا دلتا و احتمال ظهور سویه های جدید، تأکید کرد: هر گونه عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند فاجعه آمیز باشد.

وی بر ضرورت تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر رعایت الزامات بهداشتی توسط صنوف از طریق شبکه‌های بهداشت شهرستانی، کارگروه انتظامی و اجتماعی و دستگاه‌های مسئول از جمله صمت، اتحادیه‌ها و بسیج اصناف نیز تأکید کرد و افزود: برخوردهای قاطع و مطابق با قانون مورد انتظار است و در این راستا انجام نظارت‌ها باید اطلاع رسانی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه‌ها باید با تولید محتوا خطرات عادی انگاری نسبت به این ویروس را نشر و شهروندان را به رعایت دستور العمل ها تشویق کنند، اظهار کرد: باید اقدامات انجام شده برای واکسیناسیون را تسریع کنیم.

وی ادامه داد: طی مکاتبه‌ای با وزیر بهداشت، انجام فرآیند واکسیناسیون برای افراد ۵۰ سال به بالا درخواست شده که با جدیت باید پیگیری شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار