کد خبر: ۷۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
کرمان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه کرمان یکی از استان‌هایی است که وضعیت بحرانی دارد، گفت: از لحاظ وخامت اوضاع در زمینه شیوع کرونا استان کرمان رتبه چهارم را در بین سایر استان‌های کشور داراست.

رشیدی نژاد با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها را افزایش داده‌ایم، اظهار کرد: تا پایان هفته قبل یک هزار و ۹۹۹ تخت به ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان‌های استان افزوده شد و از پنجشنبه تاکنون نیز ۱۵۰ تخت دیگر نیز به مجموع این تخت‌ها اضافه شد.

وی افزود: اکنون یک هزار و ۶۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که یک هزار و ۱۰۰ نفر از آنها با تشخیص ۱۰۰ درصدی کرونا بوده و تست پی سی آرشان مثبت بستری است. ابتلای مابقی موارد به کرونا با توجه علائم و سی تی اسکن تشخیص داده شده است و یک چهارم از این افراد به صورت بستری موقت دارو و خدمات دریافت می‌کنند.

وی همچنین گفت: در رابطه با تجهیزات و دارو در کل استان کرمان ما با کمبودی مواجه نیستیم ولی تا این آمادگی‌ها و خدمات فراهم شده کمر همکاران ما شکسته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: هم اکنون در بیمارستان افضلی پور ۳۶۳ بیمار، در بیمارستان پیامبراعظم (ص) ۲۱۹ بیمار و در بیمارستان حضرت فاطمه (س) ۷۴ بیمار بستری هستند.

رشیدی نژاد با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین افراد به شدت کاهش یافته است، اظهار کرد: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین افراد فقط ۴۰ درصد است.

وی افزود: با پیگیری استاندار کرمان واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال در استان کرمان آغاز شده و باز هم به اطلاع رسانی و تشویق احتیاج داریم تا استقبال مردم از واکسن بیشتر شود و روند واکسیناسیون سریع‌تر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه احتمال می‌دهیم حدوداً یک ماه سن مجاز به واکسیناسیون در همین رنج باقی بماند، گفت: با این وجود مشاغل پرخطر و گروه‌های هدف در کنار این رنج سنی، واکسینه می‌شوند که خواهش می‌کنم هم استانی‌ها از طریق سامانه برای دریافت واکسن اقدام به ثبت نام کنند.

رشیدی در پاسخ به سوال مبنی بر زمان آغاز واکسیناسیون خبرنگاران گفت: با مشخص شدن سهمیه استان کرمان از سوی وزارتخانه و تحویل آن به استان و همچنین اعلام نحوه معرفی خبرنگاران به مراکز واکسیناسیون از سمت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در هفته جاری واکسیناسیون خبرنگاران آغاز می‌شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر برای بازگشایی مدارس برنامه‌ای مبنی بر واکسیناسیون دانش آموزان نداریم چرا که در کل دنیا به افراد زیر ۱۸ سال واکسن نمی‌زنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار