کد خبر: ۷۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
قزوین-نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی قزوین گفت: جهاد دانشگاهی با توسعه علم و فناوری در خدمت به مردم پیشگام است.

به گزارش آرانیوز:آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی قزوین با تاکید بر اینکه اینکه نگاه مسئولان باید به داخل و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جوانان باشد، اظهار کرد: متأسفانه در چند سال گذشته نگاه مسئولان به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی نبود و به همین خاطر سرعت پیشرفت و توسعه کشور کاهش یافت.

وی با تشریح آیاتی از قرآن کریم یادآور شد: خداوند فرموده از مشرکان، چه آنهایی که اهل کتاب هستند و چه غیر اهل کتاب، خیری به شما نمی‌رسد و اگر این سال‌ها این آیه قرآن مورد توجه قرار می‌گرفت، نباید فرصت‌ها برای مذاکره با آمریکا و غرب تلف می‌شد.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه کسانی می‌توانند کار دین خدا و مردم را پیش ببرند که به خدا، قیامت و امامت و ولایت اعتقاد داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروز در عصر غیبت امام المسلمین رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و اگر ما اعتقاد به امر امامت و ولایت داشتیم، مسیری را می‌رفتیم که در آن اعتقاد به توانمندی‌های داخلی بود و دچار گرفتارهایی که امروز هستیم نمی‌شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: یکی از نهادهایی که در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب گام برداشته و همواره تلاش کرده با توسعه علم و فناوری در خدمت به مردم پیشگام باشد، جهاد دانشگاهی است و اگر این نگاه‌ها در تمام بخش‌های کشور توسعه یابد، پیشرفت کشور را شاهد خواهیم بود.


وی تاکید کرد: دشمنان با پیشرفت‌های فناورانه و علمی کشور مشکل دارند که پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی یکی از آورده‌های حوزه علمی و فناوری است و اگر همه دستاوردهای هسته‌ای و موشکی را کنار بگذاریم باز هم کوتاه نمی‌آیند.

آیت‌الله عابدینی مشارکت مردم در طرح‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی را مستلزم مردمی شدن این نهاد عنوان کرد و افزود: حوزه رسانه نقش مهمی در معرفی طرح‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی به مردم دارد و هر چه آگاهی مردم و خیران از خدمات ارزشمند جهاد دانشگاهی افزایش یابد، مشارکت بیشتری در طرح‌ها و برنامه‌های این مجموعه خواهند داشت.

در این دیدار آقای فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گزارشی از برنامه‌های انجام شده در مجموعه جهاد دانشگاهی و برخی از مشکلات و چالش‌های این حوزه ارائه کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار