کد خبر: ۷۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از نصب تجهیزات کنترلی در مرز ماهیرود خبر داد و گفت: دستگاه تونل تصویری با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال راه اندازی و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش آرانیوز:حمید ملانوری عصر جمعه در بازدید از مرز ماهیرود اظهارکرد: یکی از اقداماتی که به طور جدی در استان دنبال می‌شود، نصب دستگاه XREY به منظور سرعت بخشیدن به کارها در مرز است.

وی ادامه داد: در این راستا عملیات اجرایی احداث سوله نصب دستگاه تونل تصویربرداری(XREY) کانتینری در مرز ماهیرود امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه این سوله به مساحت حدود هزار مترمربع ساخته می‌شود، بیان کرد: گمرکات استان قراداد ساخت دستگاه بازرسی ایکس ری را با یک شرکت دانش بنیان منعقد کرده است.

به گفته وی این سیستم با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال در مرز ماهیرود نصب و راه اندازی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این دستگاه، ضمن اینکه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، با کنترل ۱۲۰ کامیون در ساعت، حجم مبادلات مرزی و ترانزیت کالا را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه به پروژه ساختمان مرزبانی در مرز ماهیرود هم اشاره کرد و افزود: با همکاری و تعامل حوزه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گمرک، سازمان همیاری شهرداری‌ها و منطقه ویژه اقتصادی، می‌بایست ساختمان مرزبانی تا هفته آینده تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

ملانوری ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در این پروژه به نواقص موجود اشاره کرد و بیان داشت: با شتاب بخشیدن به روند اجرای کار، شاهد استقرار سریع‌تر مرزبانی در این ساختمان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی مرز را از محورهای اقتصادی و توسعه استان خواند و گفت: همه باید تلاش کنیم از این پیشران، حداکثر استفاده را ببریم.

ملانوری، از ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک استان با افغانستان، به عنوان درگاهی برای توسعه مبادلات مرزی کشور نام برد و اظهار داشت: بر اساس آمارهای مستمر گمرکات استان، علیرغم همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها، شیوع کرونا و اتفاقات افغانستان، حجم مبادلات مرزی در ماهیرود افزایشی است.

وی از همه دستگاه‌های متولی که در تحقق این توفیق دخیل بوده‌اند، تشکر کرد و متذکر شد: اصرار ما بر فعال شدن پیشران‌های توسعه از جمله مرز، صرفاً به جهت انتفاع مردم استان است.

به گفته وی؛ از جمله برنامه‌های جدی ما برای استفاده بهتر از منابع و ذخایر این است که اشتغال، معیشت، درآمد و رفاهیات مردم ارتقا یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار