کد خبر: ۷۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
بیرجند - اعضای شورای پنجم شهر بیرجند در آخرین جلسه شورا به دفاع از عملکرد گذشته خود پرداختند و به برخی از نقدها نیز پاسخ دادند.

به گزارش آرانیوز:پیش از ظهر شنبه آخرین جلسه شورای پنجم شهر بیرجند برگزار شد و اعضای شورای شهر و شهردار به دفاع از عملکرد گذشته خود پرداختند و به برخی از نقدها و اشکالات منتقدان نیز پاسخ دادند.

ابراهیم تقی‌زاده، رئیس شورای پنجم شهر بیرجند در این جلسه اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته شورای شهر ۲۴۶ جلسه داشته است که ثمره و نتیجه این جلسات ۸۷۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف شهری اعم از عمرانی و فرهنگی و اجتماعی بوده است.

تأمین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی در بیرجند در سال‌های اخیر ادامه‌داد: برای این پروژه‌ها در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است و ۵۰ پروژه شاخص را نیز در طول فعالیت شورای پنجم اجرایی کردیم.

رئیس شورای پنجم شهر بیرجند گفت: احداث بوستان محبت، احداث فرهنگ سرای شهر بیرجند به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های فرهنگی، پیشرفت ۷۰ درصدی میدان اجتماعات شهر، ایجاد پارکینگ طبقاتی در خیابان حکیم نزاری، احداث بوستان کاجستان و پیشرفت ۳۰ درصدی از جمله کارهای عمرانی در طول این سال‌ها بوده است.

تقی‌زاده با بیان اینکه یکی از اقدامات توسط شورای پنجم تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بوده است، ادامه‌داد: این طرح در حال حاضر قابلیت اجرایی دارد و می‌تواند در دوره جدید شورای شهر نیز اجرایی شود.

وی گفت: در بین هزار و ۳۰۰ شهر کشور، بیرجند نوزدهمین شهری است که سایت پسماند و کارخانه بازیافت پسماند شهری و تولید کود و کمپوست را دارد که ان شاء الله در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شورای پنجم شهر بیرجند در مورد میدان اجتماعات شهر نیز اظهار کرد: برای این پروژه نیز ۱۲ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است و نسبت به تملک برخی از املاک و تأمین زیر ساخت‌های آب و برق آن نیز اقدام شده است.

احداث ۱۲ میلیارد تومان

تقی زاده با اشاره به اینکه در طول دوران فعالیت شورای پنجم ۱۲ بوستان نیز ایجاد شده است، بیان‌کرد: در حوزه بهسازی معابر نیز در مهر شهر و معصومیه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده و به جز کوچه‌هایی که هنوز شبکه آب و فاضلاب آن انجام نشده، آسفالت بقیه کوچه‌های مهر شهر (۱۰۰ هزار متر مکعب) صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر جدید باید ایجاد مشوق‌ها برای بهسازی بافت فرسوده را ادامه‌دهد، افزود: ما با پیگیری طرح فرزان توانستیم گره بزرگی در سطح شهر را باز کنیم.

تقی زاده تمایل برای اشتغال به کارهای پژوهشی و علمی و ادامه فعالیت دانشگاهی را دلیل عدم ثبت نام خود برای دوره جدید شورای شهر بیرجند اعلام کرد.

محمد علی جاوید، شهردار بیرجند نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری بیرجند ۳۹۲ درصد افزایش پیدا کرد که با توجه به این بودجه توانستیم بسیاری از پروژه‌ها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

جاوید در زمینه معوقه حقوق و مزایای کارمندان شهرداری بیرجند اظهار کرد: در سال ۹۶ و شروع فعالیت من در شهرداری کارکنان ۶ ماه اضافه کار معوقه داشته‌اند که این میزان در سال ۱۴۰۰ به صفر رسیده است.

وی خرید بسیاری از ماشین آلات و اتوبوس و … را نیز از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و تأکید کرد گزارش عملکرد را در مراسم تودیع و معارفه شهرداران در آینده اعلام خواهد کرد.

انجام برخی پروژه‌ها شهامت می‌خواست

زهره موهبتی عضو شورای پنجم شهرداری بیرجند که در دوره جدید شورای شهر بیرجند حضور ندارد، گفت: پروژه‌های بزرگ عمرانی در دوران چهارساله شهرداری بیرجند انجام شد که به واقع جرأت و شهامت و دلی بزرگ می‌خواست.

وی اظهار کرد: ما برای به ثمر رسیدن بسیاری از پروژه‌ها از جمله همین فرهنگ‌سرای شهر بسیاری از تهمت‌ها و توهین‌ها را شنیدم ولی برای رشد و تعالی شهر صبوری کردیم تا این پروژه‌ها به ثمر رسیده و هنرمندان ما بتوانند از آن استفاده کنند.

عضو شورای پنجم شهرداری بیرجند ادامه‌داد: ما نباید الان و شرایط کرونایی را مشاهده کنیم چرا که بعد از کرونا به چنین فرهنگ‌سرایی برای برگزاری همایش‌ها، برنامه‌های هنری و فرهنگی به شدت نیاز خواهیم داشت.

موهبتی افزود: هر چند در دوره جدید شورای شهر جدید حضور ندارم ولی سال‌های آتی با قوتی جدید بازخواهم گشت.

محمدعلی طاهری، عضو شورای پنجم شهر بیرجند نیز در این جلسه گفت: تعامل مبتنی بر قانون بین شهرداری و شورای شهر، اخلاق مداری و نفوذناپذیری در خصوص مسائل مالی از جمله ویژگی‌های اعضای دوره پنجم شورای شهر بیرجند است.

دفاع از پروژه فرهنگ‌سرا

وی با اشاره به اینکه به واسطه حضور اساتید حقوق و حقوق‌دانان در شورای شهر مسائل را از مسیر قانونی پیگیری می‌کردیم، افزود: برخی می‌گویند شورای پنجم در حوزه فرهنگی کار خاصی انجام ندارد در حالی که باید عملکردها و از جمله پروژه‌های فرهنگی در این مدت را با چشم باز دید.

عضو شورای پنجم شهر بیرجند ادامه‌داد: بسیاری از مواریث فرهنگی خراسان‌جنوبی با همت شورای شهر مجدد احیا شد که بسیار ارزشمند است.

وی نیز انجام کار استادی دانشگاه، خداحافظی با شورا در مقطعی مناسب و … را از دیگر دلایل عدم تمایل برای ادامه کار در شورا عنوان کرد و با اشاره به سختی‌های کار شورا گفت که موهایش را در سال‌های حضور در شورا سپید کرده است.

میری از دیگر اعضای شورای شهر بیرجند نیز بر اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، انتقال آرامستان بیرجند به خارج از محدوده خدمات شهری و ضرورت تدبیر برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در هنگام بارندگی تأکید کرد.

نظرشما
پربازدیدها