کد خبر: ۷۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
شهرکرد- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از ذخیره ۳۸ هزار و ۳۸۹ تن کالای اساسی در انبارهای استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۸ هزار و ۳۸۹ تن کالای اساسی در انبارهای استان ذخیره شده است که نیاز استان برای چندین ماه را جوابگو است و کمبودی در استان وجود ندارد.

کیقباد قنبری افزود: موجودی برنج استان یک هزار و ۵۸۹ تن است که نگرانی‌ها در مورد تأمین این کالای اساسی را برطرف کرده و مشکلی نداریم.

وی گفت: پنج هزار تن شکر خام و سه هزار و ۸۰۰ تن شکر سفید نیز در انبارهای استان ذخیره شده است.

قنبری، میزان ذخیره گندم استان را ۲۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: در حالی که در ماه‌های اخیر ذخیره گندم استان کاهش یافته بود و این موضوع هر سال قبل از فصل برداشت گندم رخ می‌دهد، اما با آغاز برداشت گندم، میزان ذخایر استان در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و جوابگوی نیاز استان برای سه ماه آینده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال خریداری گندم از کشاورزان با کنترل‌های انجام شده از نفوذ دلالان در این بازار کاسته است افزود: امید می‌رود بتوان با تدابیر به کار گرفته شده میزان قابل قبولی گندم از کشاورزان خریداری و از احتکار و نفوذ دلالان در این بازار جلوگیری کرد.

قنبری در مورد تأمین روغن خوراکی نیز گفت: سهمیه استان هر ماه یک هزار و ۴۰۰ تن روغن خوراکی است که به طور ماهانه تأمین و توزیع می‌شود و نیازی به ذخیره طولانی مدت ندارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار