کد خبر: ۷۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
بوشهر- مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از افزایش سه‌درصدی میزان اهدای خون در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش آرانیوز:نرگس عبیدی  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۳۱۷ نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری استان بوشهر مراجعه کردند.

وی از اهدای خون توسط ۱۰ هزار و ۱۲۱ نفر در استان بوشهر در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از مراجعین برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری استان بوشهر ۱۰ هزار و ۱۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به ۶ هزار و ۵۱۲ اهداکننده مستمر خون در استان بوشهر اضافه کرد: از مجموع این آمار بیش از ۵۰ درصد به صورت مستمر در این استان اقدام به اهدای خون می‌کنند.

عبیدی اضافه کرد: با کارهای فرهنگی انجام‌شده امروز میزان اهدای خون زنان بوشهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۶ درصد رشد یافته است.

چهار مرکز فعال خون‌گیری داریم

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر چهار مرکز فعال خون‌گیری در استان بوشهر وجود دارد که پایگاه استان بوشهر به صورت ۲ شیفت و سه پایگاه دیگر در برازجان، گناوه و کنگان به صورت تک شیفت مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: این استان از لحاظ اهدا خون رتبه سوم کشور و به عنوان عضو فعال شبکه خون‌رسانی کشوری معرفی‌شده است.

عبیدی اضافه کرد: مردم: با توجه به همه‌گیری کرونا و پیک‌های به وجود آمده، ترس از ورود به مراکز درمانی دارند این در حالی است که مردم باید بدانند مراکز انتقال خون مرکز درمانی نیستند و از جمله مراکز تولیدی به شمار می‌روند و با توجه به اینکه فرآورده خونی باید سالم به دست مصرف‌کننده برسد رعایت سخت‌گیرانه شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها مربوط به زمان کرونا نیست.

خون‌گیری از بهبودیافتگان کووید

عبیدی با بیان اینکه بهبودیافتگان کووید ۱۹ می‌توانند یک ماه پس از بهبود کامل نسبت به اهدای پلاسمای خود اقدام کنند، گفت: رسالت انتقال خون در وهله اول سلامت اهداکننده و در درجه دوم در نظر گرفتن سلامت دریافت‌کنندگان است و اگر به هر دلیلی پس از معاینه اولیه مشخص شد اهدای خون به سلامت اهداکننده آسیبی وارد می‌کند، فرد از خون گیری معاف می‌شود.

وی تأکید کرد: انتقال خون بوشهر ۱۰۰ درصد پاسخگوی نیاز مردم است اما در راستای استفاده بهینه از پلاسماهای مازاد استان بوشهر بسته به نیاز کشور این فرآورده‌ها به مناطق موردنیاز ارسال می‌شود.

عبیدی تأکید کرد: با توجه به اینکه فراوانی افراد با گروه خونی منفی کمتر از افراد با گروه خونی مثبت است به طبع فراوانی این گروه‌های خونی در ذخایر بانک ملی خون استان بوشهر نیز کمتر است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار