کد خبر: ۷۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
اصفهان - معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: بر اساس مصوبه جدید ۳۴۰ میلیارد تومان حق نکشت بین کشاورزان استان اصفهان توزیع خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الله غلامی  با اشاره به اینکه خشکسالی در سطح کشور وجود دارد و ویژه استان اصفهان نیست، اظهار داشت: اگر باید بابت خشکسالی به کشاورزان خسارتی پرداخت شود، این خسارت به کل کشاورزان کشور تعلق می‌گیرد.

وی افزود: آنچه در استان اصفهان مطرح است، بحث حق آبه ها است که از دیرباز وجود داشته و طی چند سال اخیر حق آبه کشاورزان به جای تحویل به آنها به بخش‌های دیگر تحویل شده است.

دریافت خسارت از صنایع آب بر اصفهان

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر امکان تحویل حق آبه وجود ندارد، پرداخت خسارات ناشی از عدم تحویل حق آبه باید انجام شود، ابراز داشت: برای این امر خساراتی را از صنایع آب بر دریافت و به حساب مشترکی واریز شده است.

وی ادامه داد: برای توزیع این خسارات بین کشاورزان بر اساس میزان حق آبه، مساحت زمین، دفترچه‌های کشاورزی و بیشترین خسارتی که به دلیل نکشت به کشاورزان وارد شده هزینه واریز می‌شود.

۱۴۰ میلیارد تومان به کشاورزان غرب و شرق اصفهان پرداخت شد

غلامی با بیان اینکه این هزینه تنها برای حق آبه داران در غرب و شرق استان در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: تاکنون در این زمینه ۷۰ میلیارد تومان به کشاورزان شرق و ۷۰ میلیارد تومان به کشاورزان غرب پرداخت شده است.

وی همچنین به تصویب پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان خسارت نکشت به کشاورزان استان اصفهان اشاره کرد و افزود: دستور پرداخت این خسارت از سوی استاندار اصفهان صادر شده است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برای توزیع این خسارت جلسه‌ای مشترک بین جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و صنف کشاورزان استان اصفهان برگزار شده است، اضافه کرد: برای این امر از سوی جهادکشاورزی لیستی به استانداری ارسال شده که این لیست در کمترین زمان ممکن تأیید و برای پرداخت خسارت به جهاد کشاورزی ارجاع داده شد.

وی در خصوص کشاورزانی که آب را خریداری کرده‌اند نیز گفت: این کشاورزان نیز به دو بخش تقسیم می‌شوند که بخشی از آن سهم آبه داران است که تا قبل از سال ۷۲ است و برخی بعد از سال ۷۲ است و ریز این موارد در توزیع خسارات کشاورزی دیده شده است.

لیست نهایی پرداخت خسارت به تأیید صنف کشاورزان استان اصفهان می‌رسد

غلامی تصریح کرد: لیست تعیین شده برای پرداخت خسارت به تأیید صنف کشاورزان استان اصفهان نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای پرداخت نکشت به ۳۴۰ میلیارد تومان تکیه نکرده‌ایم، گفت: برای این امر نامه نگاری‌هایی را با نهاد ریاست جمهوری داشتیم که به سازمان مدیریت بحران ارجاع داده شدیم و در این سازمان مقرر شد ما حق آبه‌ها را تعیین کنیم که این امر در کمتر از ۷۲ ساعت انجام و به سازمان برای تصمیم گیری نهایی ارجاع داده شد.

۹۹ درصد از فاز اضطرار سامانه دوم آبرسانی اصفهان تکمیل شد

معاون عمرانی استاندار اصفهان همچنین به آخرین وضعیت بهره برداری از سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ اشاره کرد و ابراز داشت: این سامانه فاز اضطرار خود که نیاز فعلی شرب مردم را تأمین می‌کند تا ۹۹ درصد پیشرفت داشته و تا یک ماه آینده بهره برداری می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار