کد خبر: ۷۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: اتمام پروژه شبکه گذاری اصلی و فرعی سد کرم آباد پلدشت ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش آرانیوز:محمدمهدی شهریاری ظهر شنبه در در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد ماکو که با حضور نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان این‌که ذخیره سد کرم آباد ۵۶ میلیون مترمکعب برآورد شده، افزود: ۲۲ هزار هکتار شبکه‌گذاری اصلی و فرعی در پایین‌دست سد صورت گرفته که نزدیک به ۳ هزار هکتار در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های مرگنلر-پلدشت، اظهار داشت: آسفالت کشی به طول ۱۰ کیلومتر انجام شده که به سبب تغییر پیمانکار، کمبود اعتبار و مشکلات قیر راکد مانده است.

شهریاری با اشاره به پیگیری فاضلاب این منطقه که از مصوبات سفر ریاست جمهوری بود، خاطر نشان کرد: مسئولان منطقه آزاد ماکو موضوع فاضلاب و آب‌رسانی به روستاهای منطقه را مدنظر قرار داده و در تأمین اعتبار کمک‌حال باشند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ذخیره ۵۶ میلیون مترمکعبی سد کرم آباد، تصریح کرد: آب این سد توسط چهار ایستگاه مونتاژ از سد ارس منتقل می‌شود که ۲۲ هزار هکتار شبکه‌گذاری اصلی و فرعی در پایین‌دست سد صورت گرفته که نزدیک به ۳ هزار هکتار در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

شهریاری با تأکید بر این‌که بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر تا پایان آبان ماه امسال آب‌رسانی می‌شود، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در طول سال گذشته و امسال اقدامات خوبی برای تکمیل پروژه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه باید ۸ هزار هکتار از این مساحت به شرکت‌های کشت و صنعت واگذار شود، یادآور شد: بیش از ۱۲ هکتار نیز معارضی دارد که به مردم واگذار شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که ۳۵۰ واحد مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: اغلب این مدارس یک کلاسه است که وزارت آموزش‌وپرورش از نظر اقتصادی اولویت ساخت مدرسه را در روستاهای پر جمعیت می‌داند.

شهریاری با اشاره به کریدور غرب کشور و سه راه ایواوغلی، بیان کرد: پیگیری‌های لازم در ارتباط با این مهم صورت گیرد تا عملیات ادامه یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار