کد خبر: ۷۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: در پنج سال گذشته برای به سامان رسیدن سیستم SDI تلاش های فراوانی شده و امیدواریم این برنامه در دولت بعدی نیز در استان تداوم یابد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در وبینار گزارش عملکرد سامانه اطلاعات زیرساخت مکانی سازمان به عنوان الگوی موفق و عملی SDI کشور، نتایج مطالعات شناختی و نیازسنجی را تشریح و اظهار کرد: بر اساس نتایج مطالعات ۱۶ دستگاه در سطح استان بیش از ۹۰ درصد از لایه‌های اطلاعات مکانی را تولید و استفاده می‌کنند.

وی افزود: اقلام اطلاعاتی مورد نیاز برای راه‌اندازی SDI سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حدود ۷۱ درصد اقلام اطلاعاتی مورد نیاز استان را پوشش می‌دهد.

بهبودی متذکر شد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مشکل دستگاه‌هایی را که زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی SDI سازمانی ندارند، با یک زیرسامانه حل کرده و این دستگاه‌ها نیز می‌توانند ژئوپرتال خود را داشته و دسترسی به اطلاعات توسط کاربران را به طور مناسب تنظیم کنند.

وی اعلام کرد: دستگاه‌هایی مثل شهرداری تبریز، شرکت توزیع نیروی برق، اداره کل پست، شرکت آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، شرکت گاز و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان توانسته‌اند SDI سازمانی دستگاه متبوع را با موفقیت راه اندازی کنند و این امر می‌تواند قابلیت‌های سامانه SDI سازمان را ارتقاء دهد.

بهبودی بر لزوم شتاب‌دهی به جریان بارگذاری اطلاعات، برقراری اتصالات و رسیدن به خروجی‌های مورد انتظار در سیستم SDI تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها زحمات زیادی را در پنج سال گذشته برای به سامان رسیدن این سیستم متحمل شده‌اند و امیدواریم این جریان در دولت بعدی نیز تداوم یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: این سامانه می‌تواند نیازهای اطلاعاتی داخل دستگاه‌ها و بین دستگاهی را با به اشتراک گذاری اطلاعات رفع کند، ضمن اینکه حفظ مالکیت اطلاعات هم در این سامانه رعایت شده است.

وی افزود: SDI طوری طراحی شده است که اختیار و مسوولیت بروزرسانی و دسترسی به اطلاعات در آن به عهده خود دستگاه‌ها قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها