کد خبر: ۷۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، بابیان‌اینکه حذف کنکور به دلیل بار مالی که به همراه دارد در صورت همکاری دولت امکانپذیر است تاکیدکرد که وزیر آموزش‌وپرورش درجایی با این موضوع موافقت می‌کند که خود جزیی از جریان مافیای کنکور نباشد.

به گزارش آرانیوز، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی ، در پاسخ به این سئوال که آیا حذف کنکور امکان پذیر است و اینکه می توان این موضوع را از طریق مجلس پیگیری کرد، گفت: این موضوع در مجلس نیز قابل پیگیری است اما اگر دولت پای کار نباشد به نتیجه نمی‌رسد، چرا که حذف کنکور بار مالی به همراه داشته و دولت باید منابع لازم برای آن را تامین کند.

تضاد منافع مدیران مانعی در مسیر حذف کنکور است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حذف کنکور مستلزم ایجاد نظامات و زیر ساختهایی در آموزش و پرورش است چرا که آزمون‌های مدارس باید استاندارد شوند تا بتوانند جایگزین کنکور شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون آموزش و پرورش فاصله زیادی برای تحقق این امر دارد، بنابراین اجرای آن همت جدی می‌طلبد و به انتخاب وزیر آموزش و پرورشی فعال و با انگیزه نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد : وزیر آموزش و پرورش باید معتقد به حذف کنکور باشد تا آن را عملیاتی کند و خود جزیی از جریان مافیای کنکور نباشد، کمااینکه یکی از پدیده‌های دولت کنونی این بوده که دانشگاه‌های غیرانتفاعی افرادی را در کادر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتند که با آنها همکاری می‌کردند.

وی یادآور شد: اگر افرادی در بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند که در رابطه با حذف کنکور تضاد منافع داشته باشند، اجازه نمی‌دهند که این موضوع به نتیجه برسد، بنابراین غیر از ضرورت اعمال اصلاحات سازوکاری، دقت در انتخاب افرادی که قرار است در حوزه آموزش کشور فعالیت کنند نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است./

پایان پیام

 

 

احمد نادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص مطرح شدن شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تدوین طرح دوفوریتی برای تعویق کنکور سراسری عنوان کرد: این موضوع از اساس تکذیب می شود و هیچ طرحی توسط هیچ کدام از نمایندگان در این رابطه در مجلس مطرح نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به اینکه در حال حاضر فرصتی برای طرح چنین مباحثی وجود ندارد، افزود: اگر حتی یک طرح دوفوریتی روند عادی خود را بخواهد بگذراند تا در صحن مطرح و  به کمیسیون ارجاع و سپس به تصویب رسیده و تحویل شورای نگهبان شود، حداقل یک ماه زمان می برد؛ در حالی که فرآیند 4 روزه کنکور از فردا آغاز خواهد شد و اولین گروه از داوطلبان فردا باید در آزمون سراسری شرکت کنند.

مجلس تضامین لازم برای رعایت صد درصدی پروتکل های بهداشتی را از سازمان سنجش گرفته است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که حقوق داوطلبان تضییع شود و قطعا پیگیر موضوعات مربوط به نحوه برگزاری کنکور و حفظ سلامت آنها نیز خواهیم بود.
نایب رئیس کیمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما قطعا در جریان برگزاری کنکور، مواردی همچون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امنیت آزمون و سوالات و سایر موارد را از بعد نظارتی خود رصد کرده و اجازه نمی‌دهیم هیچ حقی از داوطلبان ضایع شود.
نادری خاطرنشان کرد: هر گونه تخلف در جریان برگزاری کنکور در حوزه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف، و یا انتشار سوالات و عکس برداری از سوالات و حتی فروش سوالات کنکور در این ایام را بررسی کرده و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و نمایندگان مجلس تضامین لازم برای رعایت صددرصدی پروتکل های بهداشتی را از مسئولان برگزار کننده آزمون گرفته اند، یادآور شد: سال گذشته نیز مجلس در این خصوص حساسیت های جدی داشت و امسال با استفاده از تجارب سال گذشته امیدواریم آزمون سراسری با رعایت حداکثری شیوه نامه ها برگزار شود.

حضور نمایندگان در حوزه های برگزاری آزمون برای نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مجلس و نمایندگان نیز نظارت حداکثری بر روند برگزاری آزمون خواهند داشت و نمایندگان با سرکشی و بازدید از حوزه های برگزاری آزمون، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را رصد خواهند کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار