کد خبر: ۷۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
یزد- امام جمعه یزد از واقعه غدیر به عنوان سند حقانیت شیعه یاد کرد و گفت: رها کردن امت اسلام پس از پیامبر(ص) عقلانی نبود و غدیر مسیر تداوم اسلام واقعی است.

به گزارش آرانیوز:آیت‌الله محمدرضا ناصری با تبریک عید غدیر خم به همه مسلمین و مؤمنان، از این عید و واقعه به عنوان رحمت خداوندی یاد کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) برای هدایت امت، کسی را به عنوان جانشین خود تعیین کرد که افضل و اکمل افراد و نزدیکترین شخص به پیامبر (ص) بود.

وی ادامه داد: اولین کسی که از کودکی همراه پیامبر در همه جنگ‌ها و سختی‌ها و در همه عرصه‌های بزرگ و سرنوشت ساز در کنار پیامبر بود و هر کجا پیامبر در تنگنا قرار می گرفت، کارگشا بود، علی (ع) بود.

ناصری عنوان کرد: حضرت علی (ع) در همه صحنه ها با نیروی جوانی و پشتکار، قدرت، همت و امدادهای الهی در کنار پیامبر بود و در تمام زمینه ها همراه و حامی پیامبر و اسلام بود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه پیامبر (ص) مامور شد تا این شخصیت بزرگوار را جانشین خود قرار دهد، افزود: تعیین جانشین، امری الهی و عقلانی بود زیرا در شرایطی که قرار بود پیامبر (ص) پس از سالها تبلیغ و ترویج اسلام، امت را تنها بگذارد، رها کردن و بلاتکلیف گذاشتن امت، عقلانی نبود.

وی ادامه داد: در آن زمان اسلام به تمام معنا گسترش نیافته بود و دشمنان بسیاری داشت که در صدد خالی یافتن عرصه بودند بنابراین پیامبر باید شخصی را به عنوان جانشین خود معرفی می کرد که مسیر پیامبر (ص) را تا قیام قیامت، نسل به نسل ادامه دهد و لازمه تحقق این امر، جانشینی فردی آشنا با پیامبر (ص) و از اهل بیت باشد.

ناصری با تاکید بر اینکه همه ما باید به ضرورت این معنا که پیامبر امت خود را بدون سرپرست رها نمی کند، برسیم، اظهار داشت: غدیر جایگاه الهی و خدایی دارد و عنایت پروردگار است و حقیقت‌های بزرگی با عید غدیر آشکار شده است.

وی با تشریح واقعه غدیر و نقل این واقعه توسط افراد معتبر شیعه و سنی عنوان کرد: غدیر حدیث متواتر است و کسی نمی تواند آن را منکر شود.

ناصری یادآور شد: عید غدیر از اعیاد بزرگ عالم اسلام است و این روز هم نزد خدای متعال و هم نزد رسول اکرم، روز با عظمتی است و با دستور خداوند متعال نیز انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تشریح موقعیت مکانی واقعه غدیر عنوان کرد: خداوند متعال به پیامبر ابلاغ کرد که اگر جانشین خود را معرفی نکنی، رسالت خود را نیمه کاره رها کرده ای و بر اساس منطق، انسانهایی مثل پیامبر که مسئولیت های معنوی بزرگ داشتند، باید برای آینده مردم فکری کرده باشند و مردم را رها و سرگردان رها نکنند.

وی تصریح کرد: اسلام از همان زمان دشمنانی داشت که اگر پیامبر جانشین برای خود تعیین نمی کرد، به آن ضربه های جدی وارد می کردند.

ناصری تاکید کرد: لطف و حکمت خدا نیز اقتضا می کند که بندگانش بعد از پیامبر سرگردان نشوند ضمن اینکه عقلانیت جامعه نیز قبول نمی کند که پیامبری ۲۳ سال تلاش کند و برای ترویج اسلام رنج بکشد و پس از رحلت او، کار رها شود و امت پیامبر سرگردان بماند.

وی با تاکید بر اینکه عدم معرفی جانشین برای پیامبر از حکمت خدای متعال دور است، عنوان کرد: واقعه غدیر، اکمال دین و سند حقانیت شیعه است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار