کد خبر: ۷۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
بندرعباس - نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مهار کرونا به اختصاص اعتبار ویژه نیازمندیم.

به گزارش آرانیوز:محمد آشوری در دیدار با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، پیگیر تخصیص اعتبار ویژه برای مهار کرونا، تکمیل سریع‌تر پروژه بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی و راه سیاهو شد.

آشوری در دیدار با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، پیگیر اعتبارات ابلاغی سفر رئیس جمهور به هرمزگان به میزان بیش از ۱۷۲ میلیارد تومان به منظور ایجاد توازن منطقه‌ای در استفاده از امکانات کشور شد.

وی از نوبخت خواست تا با توجه به وضعیت حاد کرونایی هرمزگان، دستور ابلاغ ۵۰ میلیارد تومان دیگر برای مبارزه با بیماری کرونا و همین طور دستور تسویه بدهی دانشگاه علوم پزشکی با شرکت‌های دارویی را نیز صادر کند.

آشوری در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به در مضیقه بودن هرمزگان به لحاظ تخت‌های بیمارستانی، خواستار تخصیص جدیدی برای تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس شد.

نماینده بندرعباس در این دیدار عنوان کرد: پروژه احداث محور سیاهو به منظور برخورداری بیش از ۱۰۰ روستای محروم بخش احمدی و سیاهو از راه ارتباطی مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که ضمن تردد مردم بیش از ۱۰۰ روستای این منطقه، راه جایگزین بزرگراه بندرعباس - حاجی‌آباد نیز بشمار می‌رود.

وی بیان داشت: این پروژه از محل اعتبارات استانی از سال ۱۳۹۳ آغاز و عملیات اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی در دست اجرا است و حدود ۳ کیلومتر از این مسیر ۱۵ کیلومتری به بهره برداری رسیده و عملیات خاکی مابقی محور نیز به اتمام رسیده اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه و گذشت زمان، عملاً فرآیند احداث این پروژه را هزینه‌بر ساخته است، لذا تأمین اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای این پروژه می‌تواند آن را سریع‌تر تکمیل و به خدمت مردم درآورد.

نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این دیدار با دستور کتبی در مورد هر کدام از موارد فوق، دستور داد تا تخصیص‌های در نظر گرفته در اولویت اقدام قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها