کد خبر: ۷۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
رشت- استاندار گیلان گفت: ارتقای کیفی آموزش و تربیت در آستانه بازگشایی مدارس و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش آرانیوز:ارسلان زارع غروب چهارشنبه در مراسم اختتامیه اجلاس سالانه مدیران آموزش و پرورش در جمع رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به این نهاد در ایجاد تحول در هر جامعه‌ای تأثیرگذار است.

وی به تأکید رهبری بر لزوم بومی سازی ایده‌های توسعه جهت تحقق تمدن نوین اسلامی و تربیت انسان‌هایی در تراز جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: تعهد و احساس مسئولیت، کلید واژه‌های اساسی هستند که با در نظر داشتن مؤلفه‌های مدنظر رهبری، آن جامعه ساخته می‌شود.

استاندار گیلان ادامه داد: ساختار شورای آموزش و پرورش به گونه‌ای است که باید همه ارکان جامعه و اقشار تصمیم گیر و فرهنگ ساز از جمله نهادهای اسلامی و مذهبی، انجمن‌های اولیا و مربیان، مردم و مسئولان درگیر مسائل آموزش و پرورش شوند تا شاهد تحول در این بخش باشیم.

وی با اشاره به اقدامات اثر بخش شورای آموزش و پرورش گیلان، اضافه کرد: عمده مصوبات این شورا، در پیوند تعامل، همفکری، احساس مسئولیت، برنامه ریزی و مشارکت خیرین و نخبگان بوده است.

زارع با بیان اینکه بدون تردید برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان و در رأس آنها آموزش و پرورش هستیم، تأکید کرد: این نهاد نقش و تأثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان داشته و بیشترین تلاش را در این زمینه بر عهده دارد.

وی با اشاره به نقش با اهمیت شورای آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: اجرای طرح مهر باید باقوت در دستور کار آموزش و پرورش استان و سطوح شهرستانی باشد.

استاندار گیلان تأکید کرد: ارتقای کیفی آموزش و تربیت در آستانه بازگشایی مدارس و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تأکید بر تشکیل کلاس‌های درس در موعد مقرر و مطابق با تقویم زمانبندی و نیز انجام فرآیند واکسیناسیون معلمان، ادامه داد: آموزش‌ها، با در نظر داشتن شرایط کرونایی صورت گرفته و گیلان در این بخش، در زمره استان‌های پیشتاز باشد.

زارع با تصریح اینکه اطلاع رسانی و تبیین مناسب ابعاد مختلف انتخاب رشته دانش آموزان به خانواده‌ها یک ضرورت است، افزود: باید با بسیج امکانات و ظرفیت‌ها، تمام توان برای آموزش، توجیه و ایجاد انگیزه در دانش آموزان مصروف شود تا با آموزش صحیح و مشاوره‌های مناسب، به ظرفیت متوازن‌تری از رشته‌های درسی برسیم.

وی با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه‌ها نقش مهمی در زمینه هدایت تحصیلی با تولید برنامه‌های هدفمند و با رویکرد اقناع سازی و تنویر افکار عمومی دارند، گفت: باید تلاش شود تا گیلان در حوزه سواد آموزی از میانگین کشوری بالاتر رود.

استاندار گیلان تقویت آموزش و پرورش را برای نظام اسلامی و دولت مهم برشمرد و با بیان اینکه اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: امیدواریم با واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان، اطمینان خانواده‌ها برای آموزش حضوری با حفظ سلامت کامل حاصل شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار