کد خبر: ۷۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
سنندج-مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان از افتتاح ۱۵ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی به صورت همزمان در سطح استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:سید جمیل احمدی روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای مهارت استان کردستان، نیروی انسانی را در آموختن مهارت مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم آموزش‌ها را در مناطق روستایی و مرزی به صورت ویژه برگزار کنیم.

وی به توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان و مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار اشاره و اظهار کرد: اگر بتوانم نیاز سنجی را بر اساس مزیت‌ها و ظرفیت‌های روستاها انجام دهیم خروجی خوبی به دست می‌آوریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای نگاه ویژه ای به نیروی انسانی دارد و در این راستا با ظرفیت و کمک ادارات از جمله استانداری در تلاشیم برنامه ریزی آموزشی را در روستاها اجرایی کنیم.

احمدی عنوان کرد: بر اساس آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه تعداد پنج هزار و ۴۹۹ طرح در روستاهای استان تسهیلات دریافت کرده‌اند که برای شش هزار و ۴۰۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس طرح قانون کار، آمادگی داریم سالانه در روستاها حدود ۲۵۰ هزار نفر آموزش می‌بینند که با ارائه تسهیلات این آمار افزایش می‌یابد.

احمدی خاطرنشان کرد: امروز شاهد افتتاح همزمان ۱۵ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در سطح استان هستیم که در راستای توسعه آموزش و اشتغال می‌توانند ایفای نقش کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی نباید به سازمان فنی و حرفه‌ای ضعیف نگاه کنند چرا که این سازمان در بسیاری رویکردها از جمله ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و ثبت جهانی اورامان در جهت ارائه مرکز نقش ایفا کرده است.

احمدی خاطرنشان کرد: کلینیک توسعه روستایی که در دانشگاه کردستان زیر نظر سازمان توسعه و برنامه ریزی شکل گرفته نیازمند ارائه نیازهای آموزشی و مهارتی روستایی است که امیدواریم بخش خصوصی و دولتی آموزش‌ها را آغاز کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار