کد خبر: ۷۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
سنندج-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: رونق اقتصادی یکی از اهداف ثبت جهانی اورامان است و نتایج این مهم در معیشت مردم منطقه نمایان خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:خالد جعفری روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای مهارت استان کردستان، به ثبت جهانی اورامان اشاره کرد و گفت: از اواخر سال ۱۳۹۸ تاکنون با تلاش‌هایی که به‌صورت هماهنگ در استان انجام گرفته موجب شد ثبت جهانی اورامان در مردادماه سال جاری انجام شود.

وی افزود: رونق اقتصادی یکی از اهداف بسیار مهم ثبت جهانی است که اورامان با توجه به ویژگی‌هایی ازجمله بافت خانه‌های روستایی، فرهنگ و دیگر موارد مرتبط می‌تواند در عرصه کار و اشتغال پیشرفت بزرگی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، بیان کرد: اشتغال، صنایع‌دستی، طبیعت بکر، حفظ فرهنگ، آثار و بافت روستایی اورامان موجب شد که ثبت جهانی اورامان اتفاق بیافتد و به عنوان یک جاذبه بسیار خوب در جهان مطرح شود.

جعفری خاطرنشان کرد: ثبت جهانی اورامان به لحاظ گردشگری می‌تواند مقصد گردشگران داخل و خارج کشور قرار بگیرد و باعث اشتغال در بحث گردشگری در قالب واحدهای بوم گردی شود.

وی صنایع‌دستی اورامان را بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: در منطقه اورامان می‌توان به گردشگران با قیمت‌های مناسب صنایع‌دستی عرضه کرد که این مهم موجب افزایش درآمد روستایان و جذب افراد به اشتغال در این منطقه می‌شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، با افزایش درآمد و اشتغال روستایان در منطقه اورامان رونق اقتصادی محقق می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: حمایت‌های ملی و بین‌المللی در منطقه اورامان زمینه اشتغال و کسب درآمد بیشتر اهالی را فراهم می‌کند.

وی افزود: منطقه حفاظت‌شده اورامان در کنار ثبت جهانی می‌تواند در راستای حفظ بافت تاریخی، فرهنگ و پیشینه مؤثر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، همچنین جلسه شورای مهارت استان را در راستای اشتغال روستایان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بحث اشتغال روستاییان یکی از مباحثی است که سال‌هاست موردبررسی قرارگرفته لذا عدم حضور مدیران در این جلسه نشان از بی‌اهمیتی مهارت‌های آموزشی بوده که جای تأسف و نگرانی است.

جعفری بیان کرد: اشتغال روستایی بسیار مهم است چراکه این مهم ارتباط مستقیمی با جمعیت روستایان در روستاها دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار