کد خبر: ۷۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
قم- استاد حوزه با اشاره به اینکه غدیر تکمیل کننده بعثت و اسلام است گفت: ظهور حضرت حجت (ع) نیز تحقق بخش غدیر است.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام رضا محمدی  بیان کرد: غدیر عید الله اکبر و از نقاط عطف مهم در نظام هستی است و روزی است که بعثت نبی مکرم اسلام به اتمام و اکمال رسید و اگر غدیر نبود اسلام تکمیل نمی‌شد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه غدیر یک حادثه کوچک تاریخی نبود، افزود: غدیر زلال حیات بخشی است که همه عالم باید از آن استفاده کنند و متأسفانه افرادی که از آن بهره می‌برند کم هستند.

وی تاکید کرد: اگر غدیر پاس داشته می‌شد فاطمیه، کربلا، جنگ‌های جهانی و جنایت‌هایی که علیه بشریت اتفاق افتاد، رخ نمی‌داد و همه اینها معلول قدرنشناسی نسبت به غدیر است و اگر غدیر پاس داشته می‌شد جهان امروز به نوعی بهشت بود.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: امروز بحمدالله غدیری‌ها زیاد شده‌اند اما اگر حضرت علی (ع) غدیری داشت می‌توانست حق خود را بگیرد که متأسفانه در آن برهه غدیری‌ها بسیار کم بودند.

استاد حوزه با اشاره به عظمت روز غدیر گفت: روزه این روز معادل ۶۰ ماه یا معادل تمام عمر عالم ثواب دارد و اطعام در روز غدیر هم معادل اطعام انبیا و صدیقین است و تنها روز تاریخی است که پیامبر اسلام (ص) فرمود مؤمنین به هم تبریک بگویند و شاد باشند و خدا را بابت ولایت علی بن ابیطالب (ع) سپاس گویند.

وی افزود: ظهور حضرت حجت (ع) تحقق غدیر است و با ظهور، غدیر محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: اگر بعثت تحقق بخش فلسفه نظام آفرینش است غدیر تمام کننده و کمال بخش بعثت بود. اما این زلال حقیقت و حیات بخش در باتلاق وحشتناکی به نام سقیفه فرو رفت و اگر سقیفه نبود غدیر ادامه داشت.

استاد حوزه در پایان تاکید کرد: کربلا زلال حیات بخش غدیر را دوباره احیا کرد و درس امروز غدیر این است که تا قبل از اینکه کربلا به وجود آید باید غدیر را پاس بداریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار