کد خبر: ۷۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
شیراز - استاندار فارس گفت: با اتصال خط راه آهن اقلید به استان یزد فاصله زمانی استان فارس به استان‌های شمال شرق کشور ۴ ساعت و فاصله مکانی نیز ۳۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش آرانیوز:عنایت الله رحیمی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در آیین بهره برداری از طرح راه آهن اقلید به یزد که به صورت ویدئو کنفرانس با ریاست جمهور برگزار شد، بیان کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که در حوزه حمل و نقل ریلی در استان فارس اجرایی شده است و برای اینکه این طرح به بهره برداری برسد بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان نیز اعتبار در نظر گرفته شده است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس تاکید کرد: این خط راه آهن دارای ۲۷۰ کیلومتر مسیر اصلی و ۴۹ کیلومتر مسیر فرعی است که در فاز دوم این طرح قرار است به بهره برداری رسیده و بیشتر فعالیت‌هایی که در فاز دوم خط راه آهن اقلید به یزد قرار است به بهره برداری برسد مربوط به ۱۳ ایستگاهی بوده که برای این مسیر در نظر گرفته شده است.

رحیمی در ادامه بیان کرد: در فاز نخست این طرح میزان مسافری که از طریق راه آهن اقلید به یزد جا به جا شده‌اند بالغ بر دو میلیون نفر در سال است و با بهره برداری از فاز دوم این تعداد مسافر به چهار میلیون مسافر افزایش خواهد یافت گفتنی است در فاز نخست این طرح نیز در سال چهار میلیون تن جا به جایی باز انجام خواهد شد اما پس از بهره برداری از فاز دوم این طرح این میزان به هفت میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی افزود: این مسیر ریلی نه تنها ۴ ساعت فاصله زمانی استان فارس را به استان‌های شمال شرق کشور کاهش می‌دهد بلکه نقش مؤثری در کاهش مصرف سوخت در استان فارس نیز داشته زیرا ۳۲۰ کیلومتر فاصله استان را به سایر مناطق شمال شرق کشور کاهش می‌دهد.

به گفته استاندار فارس راه آهن اقلید به یزد در فاز دوم نه تنها مسیرهای فرعی آن افتتاح می‌شود بلکه به استان کهکیلویه و بویراحمد نیز متصل خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار