کد خبر: ۷۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کرج - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طویل‌ترین تونل خاورمیانه واقع در جاده چالوس در ضلع جنوبی گردنه کندوان در استان البرز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آرانیوز:خیرالله خادمی ظهر پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از طولانی‌ترین تونل کشور و خاورمیانه در منطقه ٢ آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: طویل‌ترین تونل جاده‌ای کشور واقع در جاده زیبای چالوس در ضلع جنوبی گردنه کندوان در استان البرز به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: قطعاً امروز به عنوان یک روز ماندگار در صنعت راه سازی کشور ثبت خواهد شد و نقطه عطفی در مهندسی کشور خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما در قالب پروژه‌های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۹ پروژه آزادراهی را در اولویت قرار دادیم، این ۹ پروژه ۶۱۲ کیلومتر عملیات اجرایی داشت که باید به اتمام می‌رسید.

وی با بیان اینکه دو پروژه در سال گذشته به طول ۲۲۱ کیلومتر به بهره‌برداری رسید، خاطر نشان کرد: امروز هم یک پروژه آماده عبور است و پروژه خرم آباد به بروجرد به سمت اراک برای چندین روز آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

خادمی با بیان اینکه پیش بینی ما این است، ۵ پروژه باقی مانده با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد به طور متوسط با طول ۳۱۵ کیلومتر به بهره برداری برسند، گفت: به این ترتیب عملکرد بسیار بزرگی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تدبیر شبکه آزادراهی کشور خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار