کد خبر: ۷۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
گرمی - حجت الاسلام حمید بهاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی از طبخ و توزیع ۵۰۰۰ پرس غذای گرم به مناسبت عید غدیر در شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام حمید بهاری صبح پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های عید غدیر شهرستان گرمی اظهار کرد: عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت‌های حسنه در این روز اطعام مؤمنان و نیازمندان است به طوری که روایات فراوانی از ائمه معصومین (ع) در این خصوص وجود دارد.

وی گفت: از امام صادق (ع) و همچنین امام رضا (ع) روایات متعددی در باره اهمیت و ثواب اطعام و افطاری در روز عید غدیر نقل شده و اطعام غدیریه همواره به عنوان یکی از سنت‌های نیکو و سفارش شده مورد تاکید پیشوایان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اطعام روز عید غدیر می‌تواند در قالب‌های متفاوتی ارائه شود، افزود: همه مردم می‌توانند در این سنت زیبا و شایسته سهمی داشته باشند از اطعام فقرا و نیازمندان تا اطعام خویشان و همسایگان، از یک قرص نان تا برپایی سفره‌های افطاری و اطعام قطعاً نزد پروردگار مهربان دارای ثواب خواهد بود.

حجت الاسلام بهاری اطعام مؤمنان را یکی از سفارشات ائمه معصومین در این روز عنوان و تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی گرمی علاوه بر تشویق تشکل‌های دینی مبنی بر احیا و ترویج سنت اطعام در این ایام خجسته راهبرد امسال خویش را احیا و ترویج اطعام خانگی در غدیر خم خواهد گذاشت؛ بدین معنا که آحاد مردم مغان یک یا هر تعداد که توانایی دارند غذایی پخته و توزیع نمایند تا اطعام غدیر خم در خانه‌های تک تک عاشقان امیرالمومنین به اندازه توانشان نهادینه شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر پخت و توزیع غذا، راه اندازی کاروان شادی، برپایی ایستگاه صلواتی، بیش از ۴۵۰۰ قرص نان احسان در ۳۰ نانوایی در روز عید غدیر خم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نکات ستاد مقابله با کرونا بین مردم توزیع می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی گرمی با اشاره به اجرای طرح «مانند علی گره گشا باش» بیان داشت: این طرح پیمان برای رفع مشکل مردم است و ۱۰ گروه تاکنون برای حضور در طرح اعلام آمادگی کرده‌اند و تا روز عید غدیر فعالیت خواهند کرد. از دیگر برنامه‌های غدیر موضوع اخوت و برادری در بین آحاد مردم به ویژه جوانان خواهد بود و این حرکت مبارک را در بین گروه‌های مردمی و جهادی برای رفع مشکلات مردم ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت آشنایی نسل جوان با با فرهنگ و واقعه غدیر خم، یاد آوری کرد: به همین منظور برگزاری گفتمان غدیر شناسی، مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع غدیر، ادامه نهضت کمک مومنانه در سطح شهرستان، ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی در مناطق محروم، مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر، تجلیل از مدافعان سلامت، محفل انس با قرآن و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری از دیگر برنامه‌های شاخص در روز غدیر در سطح شهرستان گرمی است که عمده آنها با محوریت مساجد، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌های مذهبی، جوانان، امامان محله و روستا برگزار خواهد شد که سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز مشارکت دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار