کد خبر: ۷۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
ارومیه- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: حدود ۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت همزمان با عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام منصور امامی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح برنامه‌های بزرگداشت عید غدیرخم اظهار کرد: پویش یاعلی گویان، نذر خدمت، اطعام غدیر در محلات و مناطق مختلف شهری و پیاده روی در روز عید غدیرخم از میدان ولایت فقیه تا بقعه محمدبن خیلان از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر است.

وی از توزیع اطعام غدیر در ۱۱۰ منطقه شهری برای سه هزار نفر خبر داد و عنوان کرد: همچنین ۱۰ هزار پرس غذا در مسجد رضا آباد، ۲ هزار پرس غذا در مسجد امام حسین خیابان پیروزی، هشت ایستگاه تهیه و توزیع غذا و شربت صلواتی و برنامه‌هایی در پارک‌های مختلف از جمله پارک بانوان ارومیه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ساخت یادمان‌های شهری غدیر، تهیه و نصب پرچم‌های علوی در شهر، پرورش طلاب مفسر نهج البلاغه و موضوعات مشابه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام غدیر است.

حجت الاسلام امامی آزادی زندانیان در روز غدیر و انجام خدمات اجتماعی را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد مردمی غدیر عنوان کرد و گفت: دیدار با سادات، آذین بندی خیابان‌ها، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، توزیع شیرینی، ماشین نویسی، راه اندازی حرکت‌های خودرویی، برگزاری مراسم‌های مختلف با سخنرانی علما و مداحی مادحین و شعرا از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد مردمی غدیر در آذربایجان غربی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، عنوان کرد: با توجه به اینکه سال‌های گذشته کارهای چشم گیری برای غدیر صورت نمی‌گرفت، ستاد مردمی غدیر در سازمان تبلیغات اسلامی با هدف همفکری و هم افزایی فعالین فرهنگی شهر و استان راه اندازی شد و در این راستا پنج کمیته آغاز به کار کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: برخی مجموعه‌ها و هیئات های مذهبی در زمینه‌های مختلف در بحث غدیر فعال بوده و هدف ستاد مردمی غدیر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای نشان دادن این واقعه عظیم است.

وی در ادامه به برگزاری پویش ذکر علی عباده، خطبه خوانی غدیر، علی گویان و نشر ادبیات غدیر و فضائل امام علی و همچنین استفاده از ظرفیت اهل سنت برای معرفی فضائل امام علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ کتب مختلفی در فضائل مولی الموحدین امیرالمومنین علی (ع) نوشته شده و ستاد مردمی غدیر در نظر دارد از این ظرفیت برای بیان فضائل امام علی (ع) و تبیین فضائل حضرت استفاده کند.

حجت الاسلام امامی با بیان اینکه سخنان امیرالمؤمنین (ع)، امیر بیان و در رأس آن راه و رسم بلاغت است و فعالین رسانه‌ای باید به نشر معارف نهج البلاغه اهتمام وزند، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت رسانه‌های، علما، مادحین و شعرای دینی برای نشر معارف اهل بیت استفاده شود و در این راستا ستاد مردمی غدیر بیش از سی جلسه از علما و مادحین و شعرای آئینی در مورد امام علی علیه السلام مطالب ضبط کرده‌اند که با همکاری رسانه‌ها در ایام ولایت منتشر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: با کسبه و بازاریان برای چراغانی و آذین بندی بازار رایزنی شده و سخنرانی‌هایی به مناسبت دهه ولایت از روز پنج شنبه هر روز در مسجد سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار