کد خبر: ۷۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به اینکه کشتار گسترده مرغ‌ها منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت تخم مرغ شد، گفت: 2 ماه قبل در این باره به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داده بودیم.

کشتار مرغ‌ موجب افزایش قیمت تخم مرغ شد

 به گزارش آرانیوز/ رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره دلایل گرانی تخم مرغ و رسیدن نرخ هر شانه از این محصول به 43 هزار تومان، گفت: دلیل این مساله، نبود مرغ تخم گذار است.

ناصر نبی پور با بیان اینکه از اسفندماه 1399 تا اواخر خردادماه 1400 قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین 9500 تا 10 هزار تومان بود، افزود: این در حالی است که نرخ مصوب این کالا درب مرغداری ۱۴ هزار تومان بود و همین مساله منجر به این شد که مرغداران، مرغ‌های تخم گذار را به کشتارگاه بفرستند.

نبی پور درباره اینکه چقدر مرغ طی این مدت به کشتارگاه فرستاده شد؟، گفت: تعداد آن بسیار زیاد بوده به طوری که در استانی مانند مشهد بر اساس اعلام فعالان صنفی در حال حاضر 60 درصد واحدهای تولیدی خالی است ضمن اینکه در استان‌هایی مانند تهران و قزوین نیز وضعیت به همین صورت است.

این فعال بخش خصوصی با انتقاد شدید از عملکرد دولت در این حوزه افزود: دولت وقتی که قیمت بالا می‌رود با اهرم زور و فشار سعی در سرکوب قیمت و تولید دارد اما وقتی که قیمت افت می‌کند و تولیدکننده در شرایط زیان قرار می‌گیرد، دولتمردان نیز غیب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما از فروردین ماه درباره شرایط تولید و بحرانی شدن اوضاع در تیر و مرداد هشدار داده بودیم، ادامه داد: علاوه بر کشتار مرغ‌های تخم گذار، جوجه‌ریزی نیز کاهش یافته به طوری که در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه، میزان جوجه‌ریزی 10 میلیون قطعه کاهش داشته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار