کد خبر: ۷۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
یزد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی به مناسبت عید سعید غدیر خم در ۲۸ امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد خبر داد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام حسین زارع زاده اظهار داشت: ویژه برنامه‌های دهه ولایت از جمله برپایی کاروان شادی غدیر، همایش بانوان علوی، مانور سلامت، مسابقه پیامکی غدیریه، توزیع غذای گرم، توزیع شیرینی، جشن روز عید غدیر و توزیع بسته‌های معیشتی تبرکات علوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهه ولایت در امامزادگان سطح استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز افق در جوار امامزادگان یزد افزود: این مراکز برنامه‌های جشن ولایت علوی را در دو بخش برنامه‌های فرهنگی و اقدمات اجتماعی برگزار می کنند که در بخش برنامه‌های فرهنگی، اقدامات فرهنگی و تبلیغی شامل فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقاع متبرکه و آذین بندی صحن، تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهر، نورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهادهای مرتبط و با رعایت اصول ایمنی انجام می پذیرد و اقدامات اجتماعی که در جوار امامزادگان انجام می شود نیز شامل تهیه و توزیع بسته های معیشتی، مشاوره رایگان در حوزه های مختلف همچنین خدمات رسانی به کودکان است.

زارع زاده با اشاره به اینکه در روز عید غدیر بسیار به توزیع اطعام سفارش شده است، عنوان کرد: از محل موقوفات و واحدهای خیریه وابسته به امامزادگان، ۵۰ هزار پرس غذای گرم در امامزادگان یزد طبخ می شود که این اقدام هر سال انجام می‌شود و امسال نیز به شکل جدیدی در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در استان یزد ۱۵۰ موقوفه غدیری وجود دارد که تعدادی از آنها غیر متصرفی هستند و برخی از آنها را اوقاف استان مدیریت می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار