کد خبر: ۷۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
همدان_ فرماندار تویسرکان گفت: عادی نگری مردم باعث شده که ۴۰ درصد مردم تویسرکان کرونا را جدی بگیرند و عدم رعایت ۶۰ درصد مابقی مشکل جدی برای جامعه به وجود آورده است.

به گزارش آرانیوز:سید رسول حسینی در جلسه ستاد کرونا افزود: شهرستان تویسرکان در وضعیت نارنجی قرار دارد و این خود دلیل بسیاری مهمی است مبنی بر اینکه که هنوز کرونا از بین نرفته است و عادی نگری و رعایت نکردن اصول بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی باعث می‌شود که وضعیت در این شهرستان قرمز و باعث تعطیلی مجدد بسیاری از اماکن و اشتغال مردم شود.

وی با بیان اینکه تمام ما وظیفه داریم تا مهار این بیماری تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، تصریح کرد: اطلاع رسانی و مدیریت دستگاه‌های مربوط مانند هلال احمر و در روستاها همکاری دهیاران برای رعایت مردم در مورد بهداشت حرف اول را میزند و باید مردم را مطلع نمائیم که از دورهمی ها فعلاً بپرهیزیم چون متأسفانه بیشترین آمار شیوع کرونا از دورهمی ها، مجالس عروسی و عزا شروع می‌شود و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط تالارها به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر اینکه کادر بهداشت ما در رسیدگی به بیماران و مردم بسیار خوب خدمات رسانی می‌کنند، افزود: شهرستان از لحاظ تجهیزات مشکلی ندارد ولی عبور از این وضعیت همکاری مردم را می‌طلبد.

وی گفت: کمبود واکسن کرونا در شهرستان نداریم و تزریق واکسن خارجی و ایرانی به دلخواه در خوابگاه کوثر دانشگاه آزاد تویسرکان طبق ثبت نام انجام می‌شود همچنین در شهرهای سرکان و فرسفج در درمانگاه بهداشت و درمان انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان تویسرکان در ادامه گفت: طرح ضربتی تزریق واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در ۳ روستای تویسرکان باهدف ایجاد یک حفاظت نسبی در مقابل ویروس مهلک کرونا تا پایان هفته در حال انجام است.

مهدی کریمی بابیان اینکه طرح ضربتی واکسیناسیون در مابقی روستاها انجام می‌شود، ادامه داد: متأسفانه با کمبود پزشک مواجه هستیم و خواستار همکاری نیروهای جهادی و ارگان‌های اجرایی در این زمینه هستیم.

وی گفت: در روز اول در روستاهای میانده، ورد آورد و ولاشجرد واکسیناسیون انجام خواهد شد و در این طرح روستاهای که درمانگاه و داری جمعیت بالا هستند در اولویت خواهند بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار