کد خبر: ۷۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
همدان_مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: ورود سازمان‌های مردم نهاد در راستای صیانت از منابع آب استان همدان ضرورت دارد.

به گزارش آرانیوز:حسین عسگری، در جلسه اجرای طرح صیانت از منابع آب استان همدان و پیشگیری از حفر غیرمجاز اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال گذشته و سال جاری، افت شدید منابع آبی زیرزمینی و کسری مخازن ناشی از حفر غیرمجاز چاه؛ افزایش کارآمدی مداخلات دستگاه‌های متولی و تشدید نظارت بر اجرای طرح‌های مرتبط با صیانت از منابع آبی ضروری است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ادامه داد: با توجه به ظرفیت و الزامات قانونی موجود علی الخصوص ماده ۳ قانون توزیع عادلانه آب و ماده ۴۴ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ مأموران اکیپ گشت و نظارت به عنوان ضابطین خاص قضائی در اجرای طرح صیانت از منابع آب نظارت خود را در خصوص پیشگیری از حفر غیرمجاز چاه‌های آب تشدید خواهند کرد.

عسگری در خاتمه تنش شدید آبی پیش آمده در استان را در آینده یک چالش اساسی دانست و بیان کرد: در اجرای دستورالعمل نحوه تعامل و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد با قوه قضائیه ضرورت دارد سازمان‌های مردم نهاد که در این زمینه فعالیت دارند در جهت افزایش کارآمدی نظارت، صیانت و پیشگیری از تصرفات غیر قانونی به منابع آبی مشارکتی پویا داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار