کد خبر: ۷۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
بابل- امام جمعه بابل، تقویت ولایت اهل بیت و احیای فرهنگ ولایت پذیری را پیام و هدف اصلی نمازجمعه بیان کرد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام حسن روحانی پیش ازظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به دستاوردهای فراوان نمازجمعه اظهار داشت: ستاد نماز جمعه گرچه تشکیلات اداری است اما منحصر به روز جمعه نیست و ماحصل زحمات ما در طول یک هفته باید روز جمعه متجلی شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه با عظمت و باشکوهی که برگزار می‌شود نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش مضاعفی دارد و باید حرکت‌های جدیدی در آن شکل بگیرد، گفت: در مجموعه فعلی ستاد نماز جمعه احساس می‌کنیم نیاز به تحرک بیشتری داریم.

امام جمعه بابل گفت: نمازجمعه، اجتماعی است که پیام و هدف دارد و وظیفه نهاد نمازجمعه تقویت ولایت اهل بیت (ع) و احیا فرهنگ ولایت پذیری است.

وی عنوان کرد: نماز جمعه زیباترین مظهر توحید و اتحاد و زیباترین نوع ارتباط بندگان با خدا است و وظیفه این نهاد تقویت ولایت اهل بیت (ع) و احیا فرهنگ ولایت پذیری است.

حجت الاسلام روحانی بیان داشت مهمترین وظیفه ائمه جمعه «تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی» است که ائمه‌جمعه باید با استفاده از این فرصت مغتنم، در نمازجمعه که قلب فرهنگی هر شهر باید هدایتگری سیاسی و فرهنگی انجام دهند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به ظرفیت‌های شهرستان بابل اشاره کردو گفت: متأسفانه با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان نتوانسته است جایگاه خود را به دست بیاورد و امید داریم در آینده نزدیک تلنگرهای ما باعث شود تا ظرفیت‌های ما تبدیل به فرصت شود.

امام جمعه بابل عنوان داشت: اقبال به نماز جمعه دشمن را ناکام و ناراحت می‌کند چون با اقامه نماز جمعه نقشه‌های دشمن به هم می‌ریزد.پس باید با

وی در پایان سخنانش گفت: شورای جدید باید شورای قبلی را عبرت بگیرد و عملکرد شورای پنجم را آئینه عبرت آموزی برای خود قرار دهند تا بتوانند جایگاه این شهرستان را برای این شهرستان ایجاد کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار