کد خبر: ۷۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
رشت- مدیرکل استاندارد گیلان استفاده از مصالح غیر استاندارد را مهم ترین چالش در ساخت و سازها برشمرد و گفت: بهره گیری از مصالح استاندارد باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش آرانیوز:مهناز جعفریان عصر سه شنبه در جلسه شورای استاندارد گیلان با اشاره به بازرسی از آسانسورهای ادارات دولتی استان، گفت: از ۵۷ مورد بازرسی آسانسور مسکن مهر در گیلان همگی فاقد گواهینامه استاندارد بودند.

وی ادامه داد: از ۲۲ مورد بازرسی که از بیمارستان‌ها و مجتمع‌های پزشکی شد تنها آسانسور یک مورد از استانداردهای لازم برخوردار بود.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به اینکه طول عمر تجهیزات در ادارات دولتی و شهرداری‌ها مستلزم هزینه‌هایی بوده که پیش بینی نشده است، افزود: این هزینه‌ها تنها مربوط به بازرسی نیست و تعویض تجهیزات نیز چالشی است که با آن مواجه هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها، بیان کرد: از مهمترین مشکلات در ساخت و سازها بهره برداری از مصالحی است که دارای گواهینامه استاندارد نیستند.

جعفریان ادامه داد: با توجه به گستردگی جغرافیای انجام بیش از ۶ هزار مورد آزمون وسایل سنجش، نیازمند همکاری مؤثر اتاق‌های اصناف در شهرستان‌های گیلان است که علیرغم هماهنگی‌های قبلی همچنان مشکلات عدیده‌ای برای شرکت مجری تأیید صلاحیت شده به وجود می‌آید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار