کد خبر: ۷۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
قزوین-امام جمعه قزوین در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه قزوین گفت: دست‌اندرکاران بر دغدغه‌های نرم‌افزارانه و معنوی نماز جمعه متمرکز شوند.

به گزارش آرانیوز:آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه قزوین که ظهر سه شنبه به مناسبت سالروز اولین اقامه نماز جمعه تهران پس از انقلاب اسلامی و تقدیر از اعضای این ستاد به خاطر برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد نماز جمعه قزوین برگزار شد با تبریک ایام عید غدیر اظهار کرد: پیامبر (ص) درباره شخصیت امیرالمؤمنین (ع) فرموده‌ای علی (ع) تو حجت خدا هستی و هیچ کسی در قیامت نمی‌تواند بهانه بیاورد که دین و خدا را نفهمید.

وی افزود: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند ای علی (ع) تو بزرگ‌ترین خبر عالم هستی و رسیدن به خدا، صراط مستقیم و وعده‌های پیامبر (ص) با تو محقق می‌شود و تاکید می‌کند حزب علی (ع)، حزب من و حزب من حزب‌الله است و حزب غیر علی (ع)، حزب شیطان است.

مراسم چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین، کار ماندگاری در تاریخ قزوین
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در قزوین خاطرنشان کرد: به همه شما عزیزان خدا قوت و تبریک می‌گویم و خدا را شاکریم که توفیق داد تا کار ماندگاری در تاریخ قزوین و کارهای معنوی استان به ثبت برسد.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه بازخوانی چهل سال تجربه نماز جمعه در قزوین ضروری است، یادآور شد: قزوین طی چهل سال گذشته تجربیات بسیار خوبی در برگزاری نماز جمعه دارد اما بازخوانی این تجربیات خیلی برجسته دیده نشده و باید تلاش کنیم تا با تحقق این امر، سرمایه‌های مدیریتی این امر را تقویت کنیم.

وی در این خصوص ادامه داد: بازخوانی چهل سال تجربه نماز جمعه کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و با تقویت نقاط قوت، در پی رفع کاستی‌ها و نقاط ضعف باشیم و همین امر بر تقویت هر چه بیشتر نماز جمعه کمک خواهد کرد.

آیت‌الله عابدینی با تاکید بر اینکه نماز جمعه دو رکن اساسی برای ارتباط با خدا و مردم دارد، بیان کرد: ذکر و تقوا دو رکن اساسی برای ارتباط با خدا و مردم است و امامان جمعه وظیفه دارند مردم را به تقوا دعوت کنند و این دو رکن اساسی را باید جدی بگیریم و نسبت به آن دغدغه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: اگر در جامعه تقوا وجود داشته باشد، گران‌فروشی و زمین‌خواری نخواهد بود و باید ببینیم در این بیش از چهل سالی که نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود، در راستای تقویت تقوا و ذکر چه کرده‌ایم و کارهای انجام شده، به چه نتایجی منتهی شده است!

وی اظهار کرد: تزکیه و تعلیم دو معنای اساسی برای تربیت و تعالی انسان است و این مهم باید به طور جدی مد نظر ما باشد چرا که محتوای نرم‌افزارانه اقامه نماز جمعه است و تلاش کنیم تا شهرمان معنای تزکیه و تعلیم پیدا کند.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه در نماز جمعه تحکیم اخوتِ ایمانی و وحدت توحیدی را تقویت کنیم، تصریح کرد: باید به گونه‌ای کار کنیم تا کسانی که اهل نماز جمعه هستند غم‌خوار، دوست‌دار و حامی یکدیگر باشند و این عنصر محبت و دوستی گاهی جدی گرفته نشده است.

نماز جمعه به همه اقشار و آحاد جامعه متعلق است
آیت‌الله عابدینی نماز جمعه را کانون جذب آحاد مردم و اقشار مختلف دانست و گفت: نماز جمعه به همه اقشار و آحاد جامعه متعلق است و این فریضه دینی به حزب و جناح خاصی تعلق ندارد.

در ابتدای این مراسم آقای علی شفیعی‌شاد گزارشی از برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در قزوین ارائه کرد و بیان داشت: دغدغه ما در فضای نماز جمعه، گسترش حوزه‌های مردمی است تا پایگاه نماز جمعه را به عنوان قلب فرهنگی تثبیت کنیم و تحقق این معنا نیازمند فعالیت‌های جدی است.

در پایان تعدادی از اعضای ستاد نماز جمعه قزوین به جهت برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان تجلیل شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار