کد خبر: ۷۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
زاهدان- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نفوذ گرد و غبار گسترده بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان به زاهدان غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۲۰۵۰ میکروگرم بر مترمکعب رساند.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت از شامگاه دوشنبه بر شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شد به نحوی که گرد و غبار آن به زاهدان و برخی مناطق دیگر استان نیز نفوذ کرد.

وی افزود: تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز غلظت غبار شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را نیز به یک‌هزار متر کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گرد و غبار علاوه‌بر زاهدان، شعاع دید افقی در شهرهای میرجاوه، نصرت آباد، خاش، سراوان و ایرانشهر را نیز به شدت کاهش داده است.

وی افزود: هم‌اینک شعاع دید افقی در میرجاوه یک‌هزار متر است و انتظار می‌رود این شرایط به تدریج در شهرهای جنوبی‌تر میرجاوه نیز تکرار شود.

حیدری گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی تا پنجشنبه وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد که منجر به خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت غبار در عرض‌های پایین‌تر این مناطق می‌شود.

وی ادامه داد: اختلال در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان و وقوع خسارت به بخش کشاورزی و سازه‌های موقت از پیامدهای دیگر این شرایط است.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا در ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری شود. همچنین رفت و آمدهای بین شهری از دوشنبه شب تا پایان هفته بویژه در محور زاهدان-زابل توصیه نمی‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار