کد خبر: ۷۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه طرح کاهش مصرف انرژی روی ۱۰ چاه آب استان اجرایی می‌شود، گفت: در صورت طی مرحله آزمایشی با موفقیت به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش آرانیوز:علیرضا آشناگر بعدازظهر سه‌شنبه در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم‌آبی استان به میزبانی سالن غدیر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان و کاهش هزینه‌های کشاورزان ازجمله اهداف اجرایی که باید محقق شود، ابراز داشت: این طرح به‌صورت پایلوت بر روی ۱۰ چاه آب کشاورزی استان به‌صورت پایلوت و آزمایشی انجام خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه در صورت موفقیت در مرحله آزمایشی، تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد و قراردادهای اجرایی مرتبط با آن در سطح استان اجرایی می‌شود، افزود: اجرای طرح افزایش راندمان و کاهش انرژی در چاه‌های آب کشاورزی استان اقدامی که می‌تواند درگذر از خشک‌سالی مؤثر باشد.

استاندار سمنان بابیان اینکه حمایت از شرکت‌های استارت آپی و دانش‌بنیان به‌خصوص در حوزه آب و انرژی امری حائز اهمیت است، ابراز داشت: این شرکت‌ها دارای ایده‌های خوبی که هستند که حمایت از آن‌ها می‌تواند نقش اثرگذاری را در حوزه افزایش راندمان انرژی ایفا کند.

آشناگر بابیان اینکه علی‌رغم اقدامات خوب‌صورت گرفته در حوزه استفاده از آب طرح پساب سمنان، پیشرفت عمده‌ای در خصوص این طرح حاصل نشده است، تصریح کرد: این مهم می‌طلبد تا دستگاه‌های متولی امر تلاش ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده و کوتاهی به وجود آمده را جبران کنند.

وی بابیان اینکه طرح استفاده از پساب در سمنان مدتی قبل در استان طرح‌شده اما هنوز گامی برای آن برداشته نشده است، افزود: می‌بایست تا روند امور اجرایی پیرامون طرح استفاده از آب پساب سمنان در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شده و اقدامات تسریع یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار