کد خبر: ۷۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
زنجان-رئیس علوم پزشکی استان زنجان از روند رو به رشد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: طی مرداد ماه سالجاری کرونا در نقاط مختلف استان زنجان افزایش یافته است.

به گزارش آرانیوز:پرویز قزلباش  از روند رو به رشد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: طی مرداد ماه سالجاری کرونا جولان داده است.

وی اظهار کرد: تعداد بستری‌ها و موارد مثبت سرپایی کرونا در استان افزایش یافته و این اصلاً خوب نیست و این آمار نشان می‌دهد روزهای سختی در راه است.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان گفت: طی روزهای گذشته فوتی‌های کرونا هم رو به رشد و اشغال تخت‌های بیمارستانی هم روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

قزلباش از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان انتقاد کرد و ابراز داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پارک‌ها، مراکز تجاری و واحدهای صنفی و خدماتی بسیار کاهش یافته و از تمام عموم مردم درخواست می‌شود برای قطع زنجیره کرونا بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

وی به روند واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون واکسیناسیون بیش از ۶۸ درصد گروه سنی بالای ۶۰ ساله‌ها در استان انجام شده است.

رئیس علوم پزشکی استان زنجان ابراز داشت: شهروندان زنجانی به محض دریافت پیامک یا فراخوان برای تزریق واکسیناسیون در موعد مقرر به محل مراجعه کنند و این کار را با تعویق انجام ندهند چراکه برنامه ریزی‌ها برای گروه‌های سنی بعدی با مشکل مواجه خواهد شد و هر چه زودتر خود را در برابر بیماری ایمن کنند.

قزلباش گفت: باید بیش از ۶۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند و در این میان دوری از اجتناب از دروهمی ها و تجمعات باید در دستور کار باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار