کد خبر: ۷۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
زنجان-استاندار زنجان به کمبود سیمان در بازار اشاره کرد و گفت: مشکلات این بخش باید به دقت بررسی شود و قطعی موقت برق دو کارخانه سیمان فعال زنجان بهانه‌ای برای عدم تولید نیست.

به گزارش آرانیوز:فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در محل استانداری زنجان، گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و بهره برداری معاندین، ضد انقلاب و سلطنت طلب‌ها از بروز کوچک‌ترین مشکل باید جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نیت معاندین از انجام چنین کارهایی مشخص است، اظهار کرد: این مهم در ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره بوده است و ما هم به عینه دیدیم.

استاندار زنجان بر لزوم جدی اقدام عملی مسئولان در رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: این استان در زمینه واحدهای تولیدی و یا در حوزه ویروس کرونا اقدامات لازم را انجام داده است.

حقیقی بر لزوم تقویت نظارت‌ها در استان تاکید کرد و افزود: باید نظارت‌ها در استان تقویت شود.

وی به مشکل و کمبود بوجود آمده سیمان در بازار اشاره کرد و ابراز داشت: مشکلات این بخش باید به دقت بررسی شود و در این میان قطعی موقت برق دو کارخانه سیمان فعال زنجان بهانه‌ای بر عدم تولید نیست.

استاندار زنجان تصریح کرد: پروژه‌های مهمی از قبیل طرح اقدام ملی مسکن و دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین نیازمند تزریق این نوع مصالح هستند و تعطیلی این واحدها به هر بهانه‌ای پذیرفتنی نیست.

حقیقی گفت: کارخانه‌های سیمان زنجان موظف به تأمین نیاز استان و سپس ارسال آن به سایر استان‌ها است، گفت: قطعی برق کارخانه‌ها در گرو تأمین سیمان مورد نیاز پروژه‌های مهم استان و نیاز مردم استان و در این میان کارخانه‌ها با قیمت دیگری حاضر به عرضه شدند و نباید اجازه داده شود که نبود سیمان پروژه‌های مهم استان را با بلاتکلیفی مواجه کند و با هرگونه شانتاژ بازی در این بخش برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت این کارخانه‌ها در مدت ۴۸ ساعت از سر گرفته می‌شود و در شرایط کنونی عرضه سیمان با قیمت‌های بالا معضلاتی دارد.

استاندار زنجان گفت: در کنار این مهم بتن فروشی‌ها حق سو استفاده از شرایط کنونی را ندارند و در صورت بروز تخلفات در این حوزه نیز برخوردهای لازم انجام خواهد گرفت.

حقیقی بر لزوم اطلاع رسانی بهنگام در خصوص اقدامات انجام گرفته تاکید کرد و گفت: نظارت و کنترل مستمر بر بازار باید مورد توجه مسؤولان باشد و نباید وضعیت استان با استان‌های دیگر مقایسه شود و باید با قوت و مقتدرانه با تخلفات برخورد شود.

وی بر لزوم نظارت جدی بر گرانی‌ها تاکید کرد و گفت: باید نظارت بر بازار تقویتش ود تا از احتکار و تخلف جلوگیری شود.

استاندار زنجان بر لزوم نظارت میدانی و جدی بر عرضه کالاهای پر مصرف عموم مردم تاکید کرد و ابراز داشت: شکاف بین کاهش قیمت دام زنده و افزایش قیمت گوشت قرمز مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی یاد آورشد: گفت: خرید حداکثری گندم باید طبق برنامه انجام شود تا دست دلال کوتاه شود و کسی حق ندارد به اندازه یک سیر گندم ارسال کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار