کد خبر: ۷۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
مشهد ـ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار بیماران بستری در سطح خراسان رضوی به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

به گزارش آرانیوز:مهدی قلیان با بیان این‌که در پیک پنجم کرونا آمار بیماران به شکل تصاعدی در حال افزایش است، اظهار کرد: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم افت کرده است.

وی با اشاره به این‌که در موج‌های قبلی کرونا به حداقلی از تعداد بیماران می‌رسیدیم و موج بعدی آغاز می‌شد، ادامه داد: در موج چهارم متأسفانه هنوز تعداد بیماران کاهش نیافته بود که موج پنجم آغاز شد؛ کادر درمان هیچ استراحتی نکرده و به‌صورت مداوم با حجم بالای بیماران روبرو هستند که این خستگی می‌تواند در روند ارائه خدمت خللی ایجاد کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که آمار بیماران بستری در سطح استان خراسان رضوی به صورت تصاعدی در حال افزایش است، بیان کرد: در حال حاضر میزان بستری در استان خراسان رضوی به ۱۴۰۰ مورد رسیده است و روزانه در کل کشور حدود ۲۰۰ نفر از این بیماران جان خود را از دست می‌دهند.

قلیان با اشاره به این‌که علی‌رغم شرایط رشد شیوع این بیماری، درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم به شدت افت کرده است، بیان کرد: مراقبت از بیماری کرونا مانند مراقبت از قند و فشار خون بالا به خودمان برمی‌گردد بنابراین برای حفظ سلامت شخصی هم که شده باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با بیان این‌که وقتی هر فردی به خودی خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند، نیازی به بازرسی از مکان‌های پر ازدحام وجود ندارد، خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در پیک‌های قبلی کرونا میزان بروز و شیوع پایینی داشت اما متأسفانه در این پیک، استان خراسان رضوی با صدر جدول فاصله‌ای ندارد و آمار مبتلایان سرپایی و بستری روز به روز در حال افزایش است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار