کد خبر: ۷۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
اردبیل- بدون حضور استاندار و مقامات عالی آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین در اردبیل برگزار شد.

به گزارش آرانیوز:چهار مرداد که به نام بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و اردبیل در تقویم نامگذاری شده امسال بدون حضور مسئولان و برگزاری آئینی در شأن اردبیل به شکل ساده برگزار شد تا تنها این روز گرامی داشته شده و کرونا نیز بهانه‌ای بود تا روز بزرگداشت اردبیل در یک فضای سرد و بی‌روح گرامی داشته شود.

در این مراسم که همراه با رونمایی کتاب خاندان دوره صفویه به تألیف سامان ابی‌زاده و پوستر جشنواره دارالارشاد همراه بود، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: روز چهارم مرداد در تقویم ایران به نام بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، شیخ ارشاد نامگذاری شده و در این مکتب جز انسانیت و مؤلفه‌های ارزشی و دینی چیز دیگری را نمی‌توان یافت.

عبدالله بحرالعلومی تصریح کرد: مکتبی که شیخ صفی‌الدین اردبیلی بنیان‌گذار آن بود در طول تاریخ اسباب وحدت و همگرایی ملی در این کشور شده و به یکپارچگی این مرز و بوم کمک کرده است.

آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در اردبیل

وی گفت: ایرانیان بدون توجه به رنگ، تیره، نژاد، زبان و اقوام مختلف زیر پرچم علی (ع) گرد هم آمدند تا به عنوان مکتب تشیع منتقل‌کننده پیام صلح، صفا و مهربانی و فرهنگ غنی دینی و ارزشی به همه ملل و کشورها باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: ما باید قدر این مکتب ارزشی را بدانیم و تمام تلاشمان بر این باشد تا زمینه شناسایی بیشتر مکتب شیخ صفی‌الدین اردبیلی را که بر گرفته از اندیشه اسلام ناب است، به دنیا معرفی کنیم.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند امسال به دلیل شرایط کرونایی برنامه مفصلی در گرامیداشت این روز برگزار نشد اما در تلاش هستیم تا جشنواره بزرگ و جامع دارالارشاد را در اردبیل برگزار کنیم که این جشنواره در مدت ۹ ماه و با موضوعات مختلف به میزبانی شهرستان‌های مختلف استان اردبیل برگزار خواهد شد تا اختتامیه این جشنواره در هفته اردبیل در سال آینده برگزار و تجلیلی را از منتخبان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در سطح استانی و در سال‌های بعد در سطح ملی می‌تواند مکتب غنی و ارزشمند تشیع را که خاندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی در این زمینه تلاش جدی انجام دادند، به دنیا بیشتر معرفی کنند.

آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در اردبیل

در این مراسم شعرخوانی و رونمایی از کتاب و پوستر انجام و حاضران در یک فضای سرد بی‌روح ناظر این برنامه بودند.

آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در اردبیل

آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در اردبیل

آیین بزرگداشت روز ملی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در اردبیل

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار