کد خبر: ۷۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
اصفهان - پروژه قرآنی «آوای معرفت» ترتیل تند قرآن با نوای استاد محمدرضا حق شناس در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش آرانیوز:آئین رونمایی از آوای معرفت، ترتیل تند قرآن با نوای استاد محمدرضا حق شناس امروز سه شنبه در حسینیه ۱۴ معصوم اصفهان و با حضور مهدی قره شیخلو رئیس مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان، و جمع دیگری از مسئولان استان اصفهان رونمایی شد.

در ترتیل تند قرآن از صدای بالا استفاده شده است

حجت الاسلام سید احمد سجادی، رئیس مرکز تحقیقات حوزه علمیه اصفهان در این آئین با بیان اینکه مجموعه آوای معرفت اولین ترتیل قرآنی است که به صورت کامل در اصفهان تولید شده است، اظهار داشت: در این ترتیل تمام قرآن در گام بالا و به نوعی با صدای بالا خوانده شده است.

وی افزود: اکثر ترتیل‌های ایرانی و مصری در گام پایین خوانده شده و این ترتیل تنها ترتیل در گام بالا است.

رئیس دانشگاه علوم قرآنی استان اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه آوای معرفت با توجه به معانی قرآن خوانده شده است، اضافه کرد: برخی از آیات قرآن در زمینه وقف و ابتداء در مکتب شیعه با اهل سنت تفاوت دارد و این ترتیل به صورت کامل مطابق با مکتب شیعه خوانده شد.

وی در این ترتیل همه قرآن از ابتدا تا انتها با یک صوت خوانده شده و گرفتگی در این ترتیل نداریم، ابراز داشت: دلیل این امر نیز اجرای این طرح در سه ماه بوده است.

استفاده از تحریرها و آواهای فارسی در ترتیل تند قرآن

حجت الاسلام سجادی با اشاره به اثرگذاری ترتیل تند قرآن اضافه کرد: این طرح دارای گام بالا است و از سوی دیگر تحریرها و آواهای فارسی در این ترتیل مورد استفاده است و این امر نوای قرآن را بیش از پیش دلنشین کرده است همانطور که نوای ربنای مرحوم استاد شجریان و صلوات خاصه امام رضا (ع) دلنشینی خود را دارد.

وی با بیان اینکه در طرح آوای معرفت کل قرآن را داریم، ادامه داد: از ماه رجب تا پایان ماه رمضان طرح اجرایی شد و از فردا این تندخوانی در سایت‌های مختلف بارگذاری خواهد شد.

ترتیل تند قرآن به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد

رئیس مرکز تحقیقات حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: همه فایل‌های طرح آوای معرفت ترتیل تند قرآن به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار