کد خبر: ۷۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
مشکلات عدیده معیشتی که قطعاً قطعی آب و برق نیز به آن افزوده شده است. شکایت مردم از این همه سختی و بحران‌ها است که فضای کرونایی و روزهای گرم تابستان نیز به آن اضافه شده است.

نماینده مجلس: چرا فقط مردم مناطق محروم باید در آب و برق صرفه‌جویی کنند؟

 

نماینده زرند و کوهبنان با بیان اینکه چرا فقط مردم مناطق محروم باید در آب و برق صرفه‌جویی کنند، گفت:‌ آیا روشنایی‌های معابر و نور پردازی‌های برخی از ساختمان‌های خصوصی را مشاهده نمی‌کنید؟ آیا واقعا امکان مدیریت دقیق و برنامه ریزی در این موارد وجود ندارد؟ آیا جدول برنامه ریزی آب هم تحریم شده است؟

به گزارشآرانیوز، ، عفت شریعتی نماینده مجلس یازدهم  با تبریک عید غدیر خطاب به نمایندگان گفت: قطعاً همه ما در جهت مشکلات عدیده مردم نگران هستیم. مشکلات عدیده معیشتی که قطعاً قطعی آب و برق نیز به آن افزوده شده است. شکایت مردم از این همه سختی و بحران‌ها است که فضای کرونایی و روزهای گرم تابستان نیز به آن اضافه شده است. 

نماینده زرند و کوهبنان اظهار داشت: مردم حوزه انتخابی زرند و کوهبنان در همه عرصه‌های این نظام ولایی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند، به ویژه در انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری که حضور حداکثری‌شان افتخارآمیز است. مردمی که عمده درآمدشان از کشاورزی است یا در زیرزمین درگرفته‌ترین و خطرناک‌ترین هوای ممکن استخراج معادن و منابع را برای میهن‌شان انجام می‌دهند. اما این همه مشقت قطع شدن مکرر آب و برق در ساعات طولانی در کوهبنان و زرند رنج آن‌ها را روز افزون کرده است. بیشتر روزها این منطقه از آب محروم هستند. 

وی با اشاره به کاهش توان نیروگاه‌های کشور ادامه داد: آیا فقط مردم مناطق محروم باید صرفه‌جویی کنند؟ آیا روشنایی‌های معابر و نور پردازی‌های برخی از ساختمان‌های خصوصی را مشاهده نمی‌کنید؟ آیا واقعا امکان مدیریت دقیق و برنامه‌ریزی در این موارد وجود ندارد؟ آیا جدول برنامه‌ریزی آب هم تحریم شده است؟ مردم همواره یار و هم‌راه مسئولان بودند اما تو را به خدا کمی جدی‌تر به مردم بپردازیم. 

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: از وزارت نیرو می‌خواهم در فرصت باقیمانده همین دولت سامانه اطلاع‌رسانی دقیق و سریع را از خود به یادگار بگذارد. نعمت بارش باران به دلیل بی‌تدبیری در کوهبنان و زرند به سیل و ویرانی تبدیل شده است؛ دستگاه‌ها و مجموعه‌های اجرایی وزارت نیرو، هلال احمر و شهرسازی، نماینده‌های خودشان را به این حوزه اعزام کرده و تبعات سیل و بی‌برقی و آبی را جبران کنند. بیش از ۲۵۰۰ خانه ویران شده و مردم این منطقه قادر به پرداخت وام زلزله نیستند و باید بخش‌های آسیب‌پذیر رسیدگی شود. 

وی ضمن اشاره به انتقال آب خلیج فارس به منطقه کوهبنان و زرند، گفت: این طرح بارقه‌های امیدی را در دل مردم به وجود آورده است. اتمام راه کوهبنان و زرند باید هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد. برای اینکه ترددهای وسایل سنگین از معادن از مسیر فعلی موجب خطرات جانی و خسارات فراوان شده است. همچنین تردد وسایل نقلیه مردم به سختی‌های انجام می‌شود و برای حفظ جان مردم بهره‌برداری از این جاده لازم است.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار