کد خبر: ۷۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
رشت- معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۲۵۰ بیمار جدید کرونایی در استان، گفت: هم اکنون ۸۹۴ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند.

به گزارش آرانیوز:آبتین حیدرزاده امروز (یکشنبه) در گفتگویی با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در مقایسه با دو هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری چند برابر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی استان گیلان کم کم به مرز ۱۰۰۰ بیمار نزدیک می‌شود، گفت: در حال حاضر ۸۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تنها در شبانه روز گذشته ۲۵۰ بیمار کرونایی نیازمند بستری در مراکز درمانی استان شناسایی و بستری شدند، افزود: این نشان دهنده گردش کرونا در استان است که حضور تعداد زیاد مسافر و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین دلایل آن است.

حیدرزاده در ادامه با تأکید بر اینکه ادامه عادی انگاری‌ها، حضور مسافران و عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن پروتکل‌ها می‌تواند شرایط را برای گیلان سخت‌تر کند، ادامه داد: هم اکنون ۱۶۶ بیمار کرونایی بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این تعداد ۱۵ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تعداد نیز نشان دهنده روند صعودی بستری بیماران بد حال در بیمارستان‌های گیلان است، گفت: متأسفانه در همین مدت ما هفت نفر از شهروندان خود را نیز به دلیل کرونا از دست داده‌ایم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از شهروندان خواست برای حفظ سلامت خود و اطرافیانشان از هرگونه دور همی پرهیز کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار