کد خبر: ۷۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
بیجار-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: به مناسبت دهه اول محرم ۲۱۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف این شهرستان اعزام می شوند.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا  به اهمیت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: ایام ماه محرم فرصت مناسبی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است و باید از فرصت‌های این ماه نهایت بهره را برد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر اساس قیام اباعبدالله الحسین (ع) بود و بر ما نیز واجب است تا در راستای اشاعه این فریضه الهی بیش از پیش در جامعه بکوشیم.

حجت‌الاسلام مختاری نیا به اهمیت تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه تاکید کرد و گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به یک فرهنگ تبدیل کرد و با استفاده از تبلیغات مثبت و فضاسازی فرهنگی این دو فریضه الهی را در جامعه اشاعه داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم و اساسی روحانیون در اشاعه فرهنگ حسینی اشاره کرد و گفت: روحانیون و ذاکرین اهل بیت با فراهم کردن بستر مناسب باید فضائل اهل بیت را به گوش مردم برسانند.

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، بیان داشت: روحانیون و وعاظ بر اقامه نماز اول وقت در دستجات عزاداری تاکید کنند.

حجت‌الاسلام مختاری نیا در ادامه از اعزام ۲۱۰ مبلغ در دهه اول ماه محرم‌الحرام به مناطق مختلف شهرستان خبر داد و افزود: این مبلغین به تمام نقاط شهرستان حتی روستاهای دور دست و کم جمعیت نیز اعزام می‌شوند و مراسم عزاداری حسینی در نقاط مختلف این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی بر فراهم ساختن زمینه‌ها و ظرفیت‌های تبلیغ ارزش‌های دینی و مذهبی در این ایام تأکید کرد و گفت: مبلغین با تلاش خود زمینه‌های تبلیغی بیشتری را فراهم خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در پایان یادآور شد: باید سعی کنیم با اجرای برنامه‌های مناسب به تبیین اهداف عاشورا و شخصیت حضرت زینب کبری (س) بپردازیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار