کد خبر: ۷۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
زنجان-استاندار زنجان، با اشاره به ظرفیت های فرش زنجان و قابلیت صادرات این هنر صنعت، گفت: توسعه صنعت فرش در استان زنجان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش آرانیوز:فتح‌اله حقیقی ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان در محل استانداری زنجان به روند اجرای پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته برای این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده و حجم کاری که برای پیشرفت پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین انجام شده بالای ۲,۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و ۱۰۶ کیلومتر از مسیر دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین ریل گذاری شده است.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه به کاهش زمان سفر و افزایش جا به جایی بار بسیار کمک می‌کند.

استاندار زنجان به مشکلات بازار فرش استان زنجان اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا صادرات فرش در استان زنجان اتفاق بیفتد چرا که فرش استان زنجان بنام سایر استان‌ها صادر می‌شود و این اصلاً خوب نیست.

حقیقی با بیان اینکه توجه ویژه به توسعه صنعت فرش در استان زنجان صورت بگیرد، تاکید کرد: این استان ۶۰ هزار بافنده فرش دستباف دارد و باید به بازار فروش صنعت فرش بسیار توجه شود.

وی به اهمیت سند آمایش استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: مدیران می‌توانند با استفاده از این سند برای توسعه آینده استان افقی روشن ترسیم کنند.

استاندا زنجان به پایین بودن مرکز جراحی شهرستان خرمدره نسبت به مراجعات مردمی اشاره کرد و ابراز داشت: بیمارستان شهرستان خرمدره جوابگوی مراجعات منطقه نیست.

استاندار زنجان ابراز کرد: ساختمان دانشگاه پیام نور خرمدره به دانشگاه علوم پزشکی جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران واگذار شده تا حجم مراجعات به بیمارستان خرمدره کاهش یابد.

وی گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان در آستانه افتتاح است و در حال حاضر تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا این ورزشگاه به مرحله بهره‌برداری برسد.

استاندار زنجان به اجرای طرح سبزه میدان زنجان اشاره کرد و گفت: امسال پنج میلیارد تومان اعتبار به پروژه سبزه میدان زنجان اختصاص داده شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار