کد خبر: ۷۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
هفته بیست و نهم رقابتهای لیگ برتر در حالی امروز پشت سر گذاشته می شود که تنها دو تیم پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند.

به گزارش آرانیوز:، امشب هفته بیست و نهم رقابتهای لیگ برتر با انجام ۸ بازی به صورت همزمان برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌ها، پرسپولیس میزبان تراکتور و سپاهان میزبان ذوب آهن است.

در سایر دیدارهای امشب استقلال در قائم شهر به مصاف نساجی می‌رود، مس رفسنجان میزبان پدیده است، ماشین سازی و پیکان در تبریز به مصاف هم می‌روند، سایپا از آلومینیوم پذیرایی می‌کند، نفت مسجد سلیمان میزبان گل گهر است و فولاد و صنعت نفت برگزار کننده دربی خوزستان در اهواز هستند.

هفته بیست و نهم در حالی برگزار می‌شود که در صدر جدول تنها دو تیم پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند؛ و تراکتور به همراه گل گهر و فولاد برای کسب سهمیه آسیا تلاش می‌کنند. در پایین جدول هم سقوط ماشین سازی مسجل شده است و سایپا، ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان هم ۳ تیمی هستند که برای بقا تلاش می‌کنند.

تراکتور برای سهمیه، پرسپولیس برای قهرمانی
پرسپولیس - تراکتور؛ سرخ پوشان تهران و تبریز هر کدام با انگیزه‌های متفاوت و زیاد در این بازی به میدان می‌آیند. پرسپولیس شانس اول قهرمانی این فصل در صورت پیروزی در این مسابقه حتی اگر سپاهان در دربی اصفهان تیم همشهری‌اش را هم شکست دهد، باز هم مهم‌ترین گام را به سوی قهرمانی برداشته است و در صورتی که سپاهان قادر به عبور از سد ذوب آهن نشود، پرسپولیس می‌تواند با غلبه بر تیم فیروز کریمی امشب پنجمین قهرمانی‌اش در لیگ برتر را جشن بگیرد.

فیروز کریمی در ۴ هفته گذشته نتایج خوبی با تراکتور گرفته و حالا شانس خوبی برای کسب سهمیه آسیا دارد، مترصد متوقف کردن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی است تا در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی، تراکتور برای دومین سال پیاپی راهی لیگ قهرمانان آسیا شود؛ و این موضوع انگیزه سرخ پوشان تبریزی را برای این بازی دو چندان می‌کند. قطعاً این یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر است که می‌تواند در سرنوشت بالای جدول بسیار تأثیر گذار باشد.

یک دربی سراسر انگیزه
سپاهان - ذوب آهن؛ را هم می‌توان یک دیدار بسیار مهم و تعیین کننده دانست که نتیجه این بازی در سرنوشت هر دو تیم تأثیر گذار است. این دربی در حالی برگزار می‌شود که انگیزه‌های دو تیم کاملاً متفاوت است.

سپاهانی‌ها برای آنکه تکلیف تعیین قهرمانی را به هفته آخر بکشند باید در این دربی پیروز شوند و ذوب آهن هم اگر می‌خواهد در پایان فصل سقوط نکند باید پیروز شود. این شاید اولین دربی اصفهان باشد که امتیازاتش برای هر دو تیم حکم مرگ و زندگی را دارد؛ که این بازی را تبدیل به بازی مرگ و زندگی برای هر دو تیم می‌کند.

سپاهان بهترین خط و بهترین گلزن مسابقات را دارد و این در حالی است که ذوب آهن بعد از ماشین سازی ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ برتر را دارد. شاگردان مجتبی حسینی هفته گذشته شکست خانگی بد و دور از انتظاری خوردند و دروازه‌بان ثابت شأن را هم به دلیل محرومیت در اختیار ندارند که همه اینها نشان می‌دهد حداقل روی کاغذ سپاهان شانس خوبی برای پیروزی دارد.

دربی خوزستان
در هفته بیست و نهم شاهد دو دربی هستیم. یکی دربی اصفهان و دیگری دربی خوزستان که در این دربی دوم فولاد و صنعت نفت باید در جدالی سخت مقابل هم به میدان بروند.

این دیدار برای فولادی‌ها مهم‌تر از صنعت نفت است، چون شاگردان جواد نکونام شانس قابل ملاحظه‌ای برای آسیایی شدن دارند. در صورتی که پرسپولیس در تهران تراکتور را متوقف کرده و یا شکست دهد، آنگاه فولادی‌ها می‌توانند با پیروزی در این بازی شانس خود را برای کسب سهمیه آسیا افزایش دهند تا برای دومین فصل متوالی به لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.

آخرین تلاش برای بقا
سایپا - آلومینیوم؛ باور پذیری اینکه سایپا امروز گزینه مهمی برای سقوط است، بسیار مشکل است. اما روند کار در سایپا در این فصل به گونه‌ای بود که امروز این تیم بیش از سایر تیم‌ها با خطر سقوط مواجه است.

امتیازات دیدار امشب سایپا و آلومینیوم بیش از آنکه برای شاگردان منصوریان مهم باشد، برای نارنجی پوشان مهم است. شاگردان سعید اخباری در صورت شکست در بازی امشب تا حدود زیادی سقوط شأن به دسته یک قطعی خواهد شد.

آلومینیوم امروز کاملاً در میانه میدان است اما ۳ شکست متوالی در لیگ برتر و با احتساب یک شکست در جام حذفی مجموعاً ۴ شکست را پذیرفته است و شاید منصوریان و شاگردانش امشب بیشتر به دنبال اعاده حیثیت باشند.

شاگرد و استاد؛ یکی برای بقا یکی برای سهمیه
نفت مسجد سلیمان - گل گهر؛ این بازی هم برای هر دو تیم حائز اهمیت است. نفت مسجد سلیمان یکی از ۳ تیمی هست که با خطر سقوط به دسته یک مواجه است و گل گهر نیز یکی از ۳ تیمی هست که شانس کسب سهمیه آسیا را دارد.

محمد فکری و امیر قلعه نویی که روزگاری در استقلال همبازی و زمانی هم استاد و شاگرد بودند امشب یکی از حساس‌ترین تقابل‌های خود را تجربه می‌کنند. نفت مسجد سلیمان همچنان تحت تأثیر حاشیه‌های قبلی و شائبه کم کاری برخی بازیکنان کنار گذاشته شده است و تیم تحت رهبری امیر قلعه نویی با حاشیه‌های کمتری نسبت به رقیب امشب در مسجد سلیمان به میدان می‌رود.

گل گهری ها از خط حمله قوی برخوردار هستند و دو بازیکن خطرناک به اسم منشأ و شاکری را در خدمت دارند و با اتکا به این خط حمله قدرتمند مترصد کسب نتیجه لازم در مسجد سلیمان هستند و نیم نگاهی هم به نتیجه دیدار پرسپولیس و تراکتور دارند تا در صورت لغزش شاگردان فیروز کریمی، بتوانند جای این تیم را در رده چهارم جدول بگیرند.

کاملاً تشریفاتی
گرچه پدیده و پیکان دو تیمی هستند که در شرایطی خاص شاید شانس کمی برای کسب سهمیه آسیا دارند، اما این شانس آنقدر نیست که واقعاً این دو تیم را امیدوار نگه دارد.

در بازی‌های امشب پدیده میهمان مس رفسنجان است که امتیازات این بازی برای مس رفسنجان هم حیاتی نیست؛ و این شرایط برای بازی پیکان و ماشین سازی در تهران هم وجود دارد. ماشین سازی قبلاً سقوطش به لیگ یک قطعی شده و امشب مقابل پیکان تنها برای اعاده حیثیت تلاش می‌کند.

مس رفسنجان، پدیده، ماشین سازی و پیکان امشب برگزار کننده دو دیدار نسبتاً تشریفاتی هستند که امتیازات این دو بازی برای هیچیک از دو تیم حیاتی نیست.

به این بازی‌های تشریفاتی باید دیدار استقلال و نساجی را هم اضافه کرد. دو تیم هم نیازی به امتیازات این بازی ندارند و صرفاً به منظور افزایش امتیازات خود و شادی دل هواداران شأن بازی می‌کنند.

نساجی هفته گذشته جشن بقای خود را در اصفهان گرفت و امروز روحیه خوبی برای این بازی کاملاً حیثیتی دارد. آبی پوشان هم همچنان تحت تأثیر حواشی اخیر و اختلاف با تیم مدیریتی باشگاه هستند. احتمال اینکه فرهاد مجیدی در این بازی از تعدادی از نفرات اصلی تیمش استفاده نکند وجود دارد.

برنامه بازی‌ها و داوران هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرح زیر است؛

یکشنبه ۳ مرداد

پرسپولیس – تراکتور تبریز
تیم داوری؛
محمد حسین زاهدی فرد – علی میرزابیگی – حسین مرادی – علی بای، ناظر: اسماعیل صفیری

مس رفسنجان – پدیده مشهد
تیم داوری؛
احمد محمدی – رضا حیدری – مرتضی یوسف شهریاری – مسعود حقیقی، ناظر: علی نقی مصطفی نژاد

ماشین سازی – پیکان تهران
تیم داوری؛
امیر سامان سلطانی – مرتضی هوشیار – عدنان پیروی – مجید محمدی، ناظر: رسول فروغی

سایپا تهران – آلومینیوم اراک
تیم داوری؛
علیرضا فغانی – محسن سلطانی – حسین گلشنی – ناصر جنگی، ناظر: رحیم رحیمی مقدم

نفت مسجد سلیمان – گل گهر سیرجان
تیم داوری؛
کمیل غلامی – عسگر محمدی – موسی مه آبادی – میثم حیدری، ناظر: ایرج نظری

فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان
تیم داوری؛
حمید حاج ملک – علی اکبر نوری – حمید رضا کنعانی – پیمان فرخی مهر، ناظر: حسین نجاتی

نساجی مازندران – استقلال
تیم داوری؛
بیژن حیدری – سعید علی نژادیان – علیرضا ایلدرم- حامد رنجبر صولتی، ناظر: هدایت ممبینی

فولاد مبارکه سپاهان – ذوب آهن اصفهان
تیم داوری؛
موعود بنیادی فرد – فرهاد مروجی – مهدی عالیقدر – شاهین یزدانی، ناظر: ابوطالب طاهریان

همه بازی‌های امشب به صورت همزمان و از ساعت ۲۱:۱۵ آغاز می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار