کد خبر: ۷۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
مشهد ـ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی رشد ۷۰ درصدی نسبت به یک ماه گذشته داشته است.

به گزارش آرانیوز:مهدی قلیان با بیان این‌که روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی نگران کننده است، اظهار کرد: تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی اکنون به هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۳۱۴ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند در حالی که تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در آخر خرداد ماه ۱۸۲ نفر بود که نشان از رشد ۷۰ درصدی بستری‌شدگان دارد.

وی با اشاره به افزایش حدود ۲ برابری تعداد مراجعان سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر روزانه بیش از چهار هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه مراجعه می‌کنند که نتیجه آزمایش کرونای ۵۰ درصد آنان مثبت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به نظام ارجاع سطح‌بندی کرونا، در حال حاضر مشکلی از نظر پذیرش بیماران و همچنین لوازم و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی نداریم اما این امر با توجه به روند افزایشی بیماری قابل پیش‌بینی نیست.

وی گفت: در حال حاضر واکسیناسیون گروه‌های هدف در مشهد برای گروه سنی ۵۸ سال به بالا و در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه برای گروه سنی ۵۵ سال به بالا آغاز شده است.

قلیان اضافه کرد: هم‌اکنون ۷۰ درصد جمعیت ۸۰ سال به بالا، ۸۰ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۵ ساله، ۶۱ درصد جمعیت ۶۵ تا ۶۹ ساله و ۴۶ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۴ ساله در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسینه شده‌اند.

وی با بیان این‌که روند انجام واکسیناسیون در گروه‌های هدف به سرعت پیش می‌رود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هر هفته دو تا سه محموله واکسن دریافت می‌کند، ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده است که فوتی‌های ناشی از کرونا در جمعیت بالای ۷۰ سال کاهش یافته و میانگین سنی فوت‌شدگان از ۶۲ به ۵۳ رسیده که گسترش واکسیناسیون در سنین بالا و همچنین ابتلاء به سویه هندی آن در سنین پایین‌تر، علت اصلی آن مطرح شده است.

وی اظهار کرد: اکنون دوران خود مراقبتی و آگاه‌سازی است، به‌طوری که هر فرد باید از خود و اطرافیانش مراقبت کند، با مشاهده علائمی مانند گلودرد، تب، بی‌حالی، کسالت، کوفتگی و آبریزش بینی خود را قرنطینه کند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل ماسک زدن، دوری از تجمع و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار