کد خبر: ۷۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
نماینده تهران با تأکید بر دقت در معرفی و انتخاب وزرای کابینه سیزدهم گفت: لازم است تیم اقتصادی دولت آینده از میان چهره‌های اقتصادی انتخاب شوند تا کشور در این بخش رونق گیرد.

عزت‌الله اکبری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی آرانیوز، با اشاره به اهمیت انتخاب وزرا از سوی رئیس جمهور منتخب، اظهار داشت: در این شرایط حساس ، دولت و مجلس باید در معرفی و انتخاب وزرا نهایت دقت را داشته باشند تا به ملت بتوانند پاسخ دهند لذا کابینه سیزدهم باید افرادی انقلابی، تصمیم گیر، کارآمد و ولایی باشند و سرفصل کار آنها خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه مردم برای معرفی و انتخاب وزرایی کارآمد و فسادستیز از دولت و مجلس مطالبه جدی دارند، افزود: مردم ما یکروز بحران گوشت و مرغ دارند روز دیگر بحران سیمان و فولاد و... روز دیگر بحران قطعی برق؛ این بحرانها مردم را خسته کرده و البته این مشکلات قابل حل است و کافی است به تولید اولویت داده شود و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:امیدوارم دولت جدید با بکارگیری وزرای کارآمد و نخبگان واقعی به داد مردم برسد و با برنامه ریزی مشکلات مردم را در همه حوزه‌ها به ویژه بخش اقتصادی حل کند.

اکبری در ادامه با اشاره به موضوع انتخاب کابینه سیزدهم عنوان کرد: انتظار داریم چهره وزرا در بخش وزارتخانه های، صنعت، اقتصاد، نفت، نیرو، کشاورزی و رفاه، چهره های مجرب انقلابی تصمیم گیر، با انگیزه و با برنامه باشند؛ به ویژه چهره وزیر کشور حتما باید اقتصادی باشد تا استانداران و فرمانداران آشنای به صنعت، تولید و اقتصاد به کار گرفته شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه چهره وزیر امور خارجه نیز باید اقتصادی باشد گفت: در حال حاضر شاید برخی سفرای باتجربه در سفارتخانه ها زحمت بکشند اما این سفارتخانه ها خروجی چندانی ندارند. زمانی که شعار سال بر تولید تأکید دارد، بنابراین رونق و جهش در این بخش باید در جهتی باشد که حامی تولید داخل برای صادرات باشد.

نماینده تهران در مجلس بیان کرد: همچنین بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در کشور اشتیاق دارند؛ به شرطی که بلاتکلیف نباشند و از فرصت‌های کافی که برای جهش تولید فراهم است،بهره گرفته شود.

انتهای‌پیام/

 
 
برچسب ها: مجلس
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار