کد خبر: ۷۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: حوزه آب یکی از اولویت‌های ما بوده و در سال جاری ۵۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

به گزارش آرانیوز:عبدالکریم گراوند عصر شنبه در مراسم افتتاح سد ارغون در دشتستان اظهار داشت: امروز دو سد را در دو نقطه محروم استان بوشهر افتتاح کردیم که نقش مهمی در زندگی مردم خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پروژه‌ای به عظمت سد خائیز در تنگستان اجرا و افتتاح نشده است افزود: در دوران جنگ اقتصادی و خشکسالی مالی اجازه ندادیم پروژه‌ها متوقف شود و کارهای بزرگی انجام دادیم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: حوزه آب یکی از مهمترین اولویت‌های ما بوده است و کارهای بزرگی در استان انجام شده است و اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت، اکنون مردم شاید ۱۰ روز آب نداشتند.

وی افزود: با تکمیل طرح‌های در دست اجرا، امسال ۵۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر افتتاح خواهد شد که بخشی قابل توجهی از نیازهای استان را تأمین خواهد کرد.

گراوند ادامه داد: طی هفته‌های آینده سد اخند نیز به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از سد باغان نیز بهره‌برداری خواهد رسید و احداث سد دشت پلنگ نیز آغاز می‌شود.

وی راه‌آهن بوشهر- شیراز را یکی از پروژه‌های مهم استان دانست و گفت: این سد به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی به جایی نمی‌رسد. این پروژه باید اولویت دولت آینده باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار