کد خبر: ۷۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
اردبیل- امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات کم بهره کمک کار اشتغال جوانان باشند تا این مشکل جدی خانواده‌ها برطرف شود.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام عزیزی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: مسئولان به جای شغل دولتی شایسته است در شرایط سخت اقتصادی از اشتغال غیردولتی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی حمایت همه‌جانبه داشته باشند.

وی تصریح کرد: اشتغال پایدار نه تنها دغدغه جوانان و خانواده‌های آنها را کاهش می‌دهد بلکه زمینه ثبات نظام اجتماعی و خانوادگی را نیز با شرایط مناسب فراهم می‌آورد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: بخش عظیمی از جوانان با سرمایه اولیه خود به دنبال ایجاد اشتغال هستند که ضروری است بانک‌های عامل کمک کار این جوانان با جرأت و جسارت در منطقه بیله‌سوار برای خوداشتغالی باشند.

عزیزی با انتقاد از نگاه سودجویانه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات افزود: بانک‌های عامل به جای پرداخت تسهیلات کم بهره در حوزه اشتغال جوانان، عمده منابع خود را صرف کارهای اقتصادی و بنگاه‌داری می‌کنند تا منافعی به دست بیاورند در حالی که وظیفه آنها پرداخت تسهیلات و حمایت از توسعه اقتصادی و اشتغال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در شرایط سخت اقتصادی کنونی که مردم با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند، بانک‌های عامل به پرداخت تسهیلات کم بهره سرعت داده و فرصت کار و اشتغال مناسب را به شکل درست و صحیح فراهم کنند.

عزیزی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز خواست تا در صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و با تسهیل فرآیندها به بهبود فضای کسب و کار کمک کنند.

وی شهرستان بیله‌سوار را نقطه صفر مرزی همراه با آسیب‌های مختلف توصیف کرد و ادامه داد: برای اشتغال جوانان در دولت سیزدهم نیاز به کار جهادی و فراگیر وجود دارد تا بدون کمترین مانع بهترین فرصت اشتغال برای جوانان و استفاده از منابع انسانی کارآمد و تحصیل‌کرده به وجود آید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار