کد خبر: ۷۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
ارومیه - فرماندار ارومیه با اشاره به وضعیت نگران کننده خیزش موج پنجم کرونا در این شهرستان گفت: محدودیت های کرونایی در ارومیه جهت کنترل و کاهش شیوع کرونا تشدید می شود.

به گزارش آرانیوز:رسول مقابلی صبح یکشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا افزود: عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی جهت جلوگیری از تردد خودروها به صورت محسوس و نامحسوس، نسبت به تشدید کنترل‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهرستان اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بازرسی از پاساژها و بازار، گفت: با توجه به تاکید ستاد ملی کرونا بر تشدید اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز، فعالیت رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها (به استثنای فعالیت‌های بیرون‌بر)، تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی‌ها و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی ممنوع خواهد بود.

فرماندار ارومیه با تاکید بر تسریع روند واکسیناسیون کرونا و دادن هشدارهای لازم به مردم، بیان کرد: از مردم ارومیه تقاضا دارم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از هرگونه تجمع و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی دوری کنند.

مقابلی اضافه کرد: بی تفاوتی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با وجود افزایش ابتلاء به کرونا در آذربایجان غربی مشهود است که این روند، روزهای بدی را برای استان متصور خواهد بود.

فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش بیش از پیش مبتلایان و بستری شدگان، رعایت موارد ایمنی و بهداشتی مهمترین اقدام است که باید مورد توجه همه مردم به ویژه جوانان قرار گیرد.

در حال حاضر شهرستان ارومیه، خوی، ماکو، چایپاره و شاهین‌دژ در وضعیت قرمز، شوط، چالدران، سلماس، اشنویه، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های تکاب، سردشت و پلدشت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

با توجه به افزایش تعداد شهرهای قرمز در آذربایجان غربی ورود و خروج به و از شهرهای قرمز و نارنجی استان ممنوع است.

دراجرای طرح ممنوعیت تردد بین شهری علاوه بر جریمه یک میلیون تومانی برای ورود به شهرهای قرمز و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای ورود به شهرهای نارنجی و در ورودی و خروجی این مناطق نسبت به برگشت دادن خودروها اقدام می‌شود.

برابر ابلاغیه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های فعالیت مشاغل شامل (تالارهای پذیرایی، سالن سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدن سازی، شهر بازی‌ها و باغ وحش، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی) در شهرهایی با وضعیت قرمز اعمال می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار