کد خبر: ۷۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
بررسی نحوه توزیع و قیمت‌گذاری سیمان و فولاد، انتخاب اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ و بررسی طرح تجارت مرزنشینان برای حل مشکل کولبران، بخشی از دستورکار‌های هفته آینده کمیسیون‌های مجلس است.

دستور کار کمیسیون‌های مجلس/ بررسی نحوه توزیع و قیمت‌گذاری سیمان و فولاد

به گزارش آرانیوز دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده که در روز‌های دوشنبه لغایت چهارشنبه (۴ تا ۶ مرداد) نشست دارند، اعلام شد.

برهمین اساس کمیسیون صنایع و معادن تولید، توزیع و نحوه قیمت‌گذاری سیمان و فولاد در کشور را به با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بررسی می‌کند.

انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی الوند و همچنین بررسی مصوبات سفر اعضای این کمیسیون به استان مرکزی و نشست اعضای این کمیسیون با رئیس سازمان صداوسیما بخشی از دستورکار‌های این کمیسیون است.

در کمیسیون اجتماعی هم کلیات لایحه حفظ کرامت زنان در برابر خشونت بررسی خواهد شد. ضمن اینکه طرح تصدی فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه بررسی می‌شود.

اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ هم در هفته آینده با آرای اعضای کمیسیون مشخص خواهند شد.

در کمیسیون امور داخلی کشور با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و سردار اشتری فرمانده ناجا طرح تجارت مرزنشینان برای حل مشکل کولبران بررسی می‌شود. ضمن اینکه طرح‌های سه گانه تقسیمات کشوری درباره استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان و کرمان در این کمیسیون بررسی می‌شود.

در کمیسیون برنامه و بودجه عملکرد یکساله دیوان محاسبات با حضور مهرداد بذرپاش بررسی می‌شود. ضمن اینکه انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان هم توسط اعضای این کمیسیون بررسی می‌شود. همچنین اصلاح ساختار بودجه در یکی از کمیته‌های کمیسیون بررسی می‌شود.

گزارش نحوه و میزان اختصاص اعتبارات فرهنگی از محل منابع هدفمندی با حضور رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بررسی می‌شود.

در کمیسیون فرهنگی هم طرح تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در کمیسیون قضایی، رسیدگی به لایحه دو فوریتی شورا‌های حل اختلاف در دستور کار قرار دارد. ضمن اینکه لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان از مرز‌های کشور در این کمیسیون بررسی می‌شود.

گزارش دیوان محاسبات کشور درباره هزینه‌کرد بودجه بخش سلامت در سال ۹۹ به ویژه در بخش دارو و تجهیزات پزشکی در کمیسیون بهداشت در دستور کار قرار دارد.

وضعیت واردات، تولید مواد اولیه دارو و نحوه تخصیص ارز به آن هم در یکی از کمیته‌های این کمیسیون در دستور قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار