کد خبر: ۷۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
مشهد ـ رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ فعال رسانه‌ای و فضای مجازی با ارسال حدود ۹ هزار اثر در نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) شرکت کردند.

به گزارش آرانیوز:مهدی خیرجو پیش از ظهر پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) که در سالن همایش‌های تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان این‌که در نخستین دوره این جشنواره، بیش از دو هزار و ۵۰۰ فعال رسانه‌ای از رسانه‌های مختلف و فعالان فضای مجازی، شرکت کردند، اظهار کرد: نخستین دوره برگزاری این جشنواره با دریافت حدود ۹ هزار اثر برگزار شد.

وی ادامه داد: با وجود شیوع کرونا که برخی محدودیت‌ها ایجاد کرد، فعالیت‌های حوزه رسانه نیز مانند بسیاری از عرصه‌های دیگر کاهش یافت و برنامه‌های مناسبتی به شکل سابق برگزار نشد اما استقبال اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی از نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) قابل توجه بود.

مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی اضافه کرد: اینکه هیأت انتخاب و هیأت داوران، ۹ هزار ارسال دریافتی را در زمانی کوتاه ارزیابی و بررسی کردند، کاری جهادی و قابل تقدیر است.

وی به اقدامات آستان قدس رضوی برای حفظ ارتباط مردم با حرم امام رضا (ع) در دوران محدودیت‌های کرونایی اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شد با فراهم آوردن شرایط مناسب، ارتباط عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) با حریم منور رضوی برقرار شود که در همین راستا، به طور متوسط روزانه ۵ ساعت برنامه از شبکه‌های مختلف پخش شد.

خیرجو به تمهیدات ویژه آستان قدس رضوی برای ارتباط تلویزیونی با حرم مطهر اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر، ۲۲۷ هزار دقیقه برنامه از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش شد، بیش از چهار هزار دقیقه در قالب هزار و ۳۰۰ برنامه تولید شد که علاوه بر آن، برقراری ارتباط با حدود ۳۰ شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای عربی، انگلیسی، اردو و آذری زبان، از جمله اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه رسانه‌های صوتی و تصویری بوده است.

مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی اضافه کرد: طی یک سال اخیر، علاوه بر افتتاح استودیوهای تلویزیونی صحن انقلاب، اقدامتی در حوزه ایجاد و توسعه زیرساخت انجام شده تا بستر ارائه خدمت رسانه‌ای به دلدادگان حضرت رضا (ع) در نقاط مختلف ایران و جهان گسترش یابد.

وی افزود: حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دیگر بستر فعالیت رسانه‌ای آستان قدس به شمار می‌رود که طی دو سال گذشته ۳۵۰ میلیون بازدید از محتواهای صفحات مجازی آستان قدس رضوی انجام شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار