کد خبر: ۷۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
بیرجند معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۴ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شده است، گفت: متأسفانه یک نفر از هم استانی ها نیز فوت کرد.

به گزارش آرانیوز:کامبیز مهدی زاده  اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی ۶۵ هزار و ۱۰۷ آزمایش انجام شده است که از این تعداد نتیجه ۴۲ هزار آزمایش منفی و نتیجه ۲۳ هزار و ۱۰۷ آزمایش مثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۶ آزمایش و تست کرونا انجام شده که از این تعداد ۱۲۶ مورد مثبت بوده است که منجر به بستری شدن ۴۱ نفر گردیده و ۸۵ بیمار نیز سرپایی بوده است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۱ آزمایش سریع کرونا انجام شده است، افزود: از این تعداد ۱۳۸ نفر مبتلاء به کرونا تشخیص داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع آزمایش‌های عادی و سریع تعداد ۲۶۴ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۳۵ نفر از قاین، ۳۲ نفر از زیرکوه، هفت نفر از شهرستان درمیان، ۱۰ نفر از سربیشه، ۹۶ نفر از بیرجند، ۹ نفر از سرایان، یک نفر از بشرویه، ۱۳ نفر از فردوس، ۳۰ نفر از طبس، یک نفر از خوسف و ۳۰ نفر نیز از نهبندان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند، اظهارکرد: ۱۵۶ نفر از این افراد ابتلاء قطعی به کرونا دارند و ۱۲ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه حال سه نفر از بیماران وخیم است، بیان‌کرد: تا امروز ۲۲ هزار و ۹ نفر در خراسان‌جنوبی یا بهبودی پیدا کرده و یا دوران قرنطینه خانگی را سپری می‌کنند، یادآور شد: با فوت یک نفر دیگر از هم استانی‌ها، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی به ۹۴۲ نفر رسید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار