کد خبر: ۷۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: برنامه های دهه ولایت با رعایت مسائل بهداشتی در گلستان برگزار می شود.

به گزارش آرانیوز:، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به شرایط کرونا، برنامه های دهه ولایت با عنوان جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در بقاع متبرکه سطح استان اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: دهه ولایت و امامت برای مسلمانان بسیار ارزشمند بوده زیرا «عید قربان» زمانی است که انسان به قربانی کردن امیال و خواسته‌های نفسانی می‌پردازد و بدین ترتیب به جایگاه حقیقی انسانیت دست می‌یابد و «عید غدیر» زمانی است که «پیامبر (ص)» به خواست خداوند «حضرت علی (ع)» را به عنوان جانشین و ولی مسلمین انتخاب کرد.

وی بیان کرد: اقدامات تبلیغی و ترویجی مانند فضاسازی، تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین بندی صحن، تبلیغات شهری و نصب بنرهای دهه ولایت در سطح شهرنورافشانی در شب عید غدیر با همکاری نهادها با رعایت اصول ایمنی، راه اندازی کاروان شادی با نام شمیم ولایت در دهه ولایت به ویژه شب و روز عید سعید غدیر خم انجام خواهد شد.

سلیمانی فرد اضافه کرد: دعای عرفه از حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) گرگان (صحن آستان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی) قرائت و به صورت پخش زنده در روز عید ساعت ۱۷:۱۵ از سیمای گلستان پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: برگزاری نماز عید سعید قربان، برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی (ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره و برگزاری مراسم جشن در شب و روز عید سعید غدیرخم به صورت مجازی و یا محدود با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار و با توجه به شرایط ویژه کرونایی، مراسم ذکر شده صرفاً قابل اجرا در مناطق سفید و زرد و در فضای باز و صحن بقاع متبرکه اجرا می شود.

وی تصریح کرد: نظر به فضلیت انفاق و صدقات در عید سعید غدیر خم توزیع سبد غذایی به افراد کم‌برخوردار با عنوان تبرکات علوی در دستور کار مراکز افق بقاع متبرکه قرار دارد.

سلیمانی فرد گفت: کانال شمیم افق (شبکه مجازی یاوران مراکز افق) جهت با هدف بهره گیری از ظرفیت این کانال¬ در دهه ولایت و امامت همراه با بارگذاری مطالب آن در کانال های فضای مجازی بقاع متبرکه راه اندازی می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار