کد خبر: ۷۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از نحوه مدیریت در دولت دوازدهم، تأکید کرد: باید با تیزبینی موانع را شناسایی و خنثی کرده و برای شایسته گزینی و استقرار یک سیستم عقلانی و پایدار، چاره‌ای متفاوت از اعمال سلیقه ها اندیشید.

،مسلم صالحیبه گزارش آرانیوز در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، 28 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با اشاره به چالش های پیش روی دولت آتی گفت: چابک سازی سیستم اداری و شایسته سالاری در انتصابات از مهم ترین چالش ها است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: امیدوارم گزارش های عریض و طویل کارشناسان و برخی دلسوزان که مشکلات ریز و درشت کشور را فهرست کرده اند، ذهن شما را از ابرچالش ملی، یعنی بحران حکمرانی که منشأ همه گرفتاری ها است، منحرف نکند.

وی در ادامه با بیان اینکه آنچه شما تحویل می گیرید، یک دولت استاندارد و منطبق بر اصول حکمرانی صحیح نیست، عنوان کرد: یک بنگاه عظیم اقتصادی را تحویل می گیرید که خود در فعل و انفعالات اقتصادی نظیر گرانی قیمت ارز یا کاهش ارزش پول ملی نقش و منافعی دارد و چنین ساختار فسادخیز و رانتی چگونه می تواند ادعای خدمت کند.

صالحی افزود: این ساختار کمتر شواهدی به یک دولت چابک، خدمتگذار و در تراز جمهوری اسلامی ایران ندارد و مدیریت قبیله ای و رانتی ناشی از اتکای بودجه ملی به نفت میراثی بر جای گذاشته است که اگر آن را دگرگون نکنیم، مطمئن باشید که این عجوزه اهداف پاک و نیات مردمی شما را نیز مانند اصل 44 قانون اساسی، یارانه ها و اقتصادی مقاومتی که برای نجات کشور تدبیر شده بود، یکجا خواهد بلعید و استحاله خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بعد از چابک و استانداردسازی مسأله باج ندادن به مافیایی است که خود این بلاها را سر مردم آورده و اگر مراقب نباشید، در اطراف شما نیز حضور یافته و سیستم اداری دولت شما را فلج می کند که باید با تیزبینی موانع را شناسایی و خنثی کرده و برای شایسته گزینی و استقرار یک سیستم عقلانی و پایدار، چاره ای متفاوت از اعمال سلیقه ها باید اندیشید لذا امیدوارم مدیریت عقلانی مهم ترین هدیه کابینه سیزدهم به مردم باشد.

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با محیط زیست که قرار است بست پایدار کشور باشد، گفت: در دشت ها، تالاب، دریاچه، بیشه و آبیگیری باقی نگذاشته اید؛ چمنزارها را شخم زده و ریزگردها را گسترش دادیم و اکنون نوبت به ارتفاعات و باقیمانده ثروت های طبیعی در این مناطق رسیده تا در آتش غفلت و بی تدبیری ما خاکستر شود.

صالحی اضافه کرد: زاگرس و پوشش استثنائی و ارزشمند آن جلوی چشم ما خزان و به خاکستر تبدیل می شوند و ما فقط تماشا می کنیم؛ مثال بارز آن این است که در ماه های اخیر آتش سوزی های گسترده در ارتفاعات شهرستان های ارسنجان، کامفیروز، فیروزآباد و بیضاء فارس است که با تلاش گسترده و رایزنی نمایندگان این شهرستان ها با مسئولان وزارتخانه و کمک ادارات مربوطه و مردم محلی مهار شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: اکنون سوال این است که دولت و وزارت جهاد کشاورزی در این بحران کجای کار بودند؟ مگر خسارت آتش گرفتن طبیعت از سیل کمتر است که آنقدر نسبت به آن بی تفاوت باشیم و چرا از اعتبارات حوادث غیرمترقبه، ساده ترین وسایل اطفای حریق را تهیه و در اختیار مردم و سازمان های مردم نهاد قرار نمی دهید و چرا به وقت نیاز حداقل امکانات حمل و نقل در ارتفاعات در اختیار داوطلبان مردمی قرار نمی گیرد که اگر حضور آنها نبود معلوم نبود میزان خسارات وارده چقدر می شد که از تلاش های خالصانه این نهادهای مردمی تشکر می کنم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از شما می خواهم برنامه های بلندمدت وزارتخانه برای این موضوع و ثانیا اقدامات پیشگیرانه در سال جاری از جمله ارسال تجهیزات روزآمد و سازماندهی قابل قبول خود را به مجلس گزارش کنید و در پایان از زحمات شبانه روزی نیروهای ادارات منابع طبیعی که با حداقل امکانات و حقوق مزایای معوق چندین ماهه و چندین ساله اما با تلاشی خستگی ناپذیر در حفظ منابع طبیعی شبانه روزی تلاش می کنند، قدردانی می کنم و امید دارم حقوق آنها احقاق شود./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار